9/10
·142 syf.··
2025 29. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 14 Nisan 2025 11:08
İlk edebi roman ile sonunda tanışmış bulunmaktayız… İlk başındaki Çamlıca betimlemesinden anlaşılacağı gibi derin ve uzun betimlemeler yer alıyor. Bundan kaynaklı benim için biraz ağır ilerledi. Romanın ismi ‘’ Son Pişmanlık ‘’ iken ‘’ İntibah’’ yani uyanış olmuş. Sonunda ise bir uyanış değil aslında genel bir uyanamama hali mevcut. İyi aile terbiyesi almış Ali Bey’in hafifmeşrep olan Mahpeyker ile karşılaşması sonucu hayatının nasıl çöktüğünü anlatıyor. Genel olarak hüzün duyguları ağır basmaktadır. Sinirle aldığımız kararların nelere yol açtığını çok güzel bir şekilde gözler önüne sermiştir. o an ne hissedersek hissedelim duygularımız değil mantığımız ile hareket etmemiz gerektiğini bir kez daha hatırlattı. Ne olursa iyi insanlara oluyor, bunu aşkı için ölen Dilaşup bir kere daha göstermiştir. Yeşilçam tadında güzel bir roman Romanın konusunun en özet hali tam olarak şu alıntıdan anlaşılıyor: ‘’Kadınlara göre en can yakıcı davranış bir rakibin üstünlüğü gücüyle yenilmektir. Özellikle rakip kahrına uğrayan kadında güzellikten başka bir meziyet olmadığından bu hakaret üzerine Mehpeyker’in bütün arzularını vefasız sevgilisinden zalimce bir intikam hırsı kapladı. Saf olmayan bir aşkın ne zaman kesilmeye kalkışılırsa şefkatsiz bir kine dönüşmesi doğaldır. ‘’(Sayfa 90)
Alıntı
İntibahNamık Kemal · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202149,3bin okunma
·
43 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.