Herşey bir yerlerde bu diyolağa rastlamamla başladı.
“Yaratılan derin düşünceye şu malum soru sorulur.
Hayat, Evren ve Her şey’e dair, o meşhur soru. Hayatın anlamı?
Derin düşüncesinin cevabı: Kırkiki dir.
Herkes şaşırır ve anlam veremez.
Derin düşünce devam eder: Bence sorun sizin tam olarak ne sorduğunuzu hiçbir zaman bilmemiş olmanız.”
Mutlaka okumalıyım, bu haşmetli, beşi bir arada set kütüphanemde olmalı demiştim.
Serini ilk kitabını tek cilt olarak geçen sene okuyup bu seriyi almaya karar verdim.
Serinin Otostopçunun Galaksi Rehberi kitabı bana çok güzel bir vaadde bulunmuştu.
Heyecan var mı? var.
Mizah var mı? var.
Konu güzel, yazarın kalemi, mizahı güzel.
Uzay, uzaylı , evren , macera , mizah hepsi ayna anda bir arada. Kesin okumalıyım diyerek kitaba başlamış bulundum.
Eleştiri olarak şunları ekleyebilirim.
Bölüm başlarında konuk yazarların önsözleri beni demotive ettiğini söyleyebilirim.
Bir okuyucu olarak, 1978'de BBC'de bir radyo programı olarak yayımlanan fenomenleşmiş serinin. Yazara, neredeyse silah zoruyla yazdırıldığını, hiç bir teslim tarihine yetiştiremediğini, yazarın kitapları bitirmesi için kilitli odalara kapatıldığını hatta bir bölümde isterseniz bu bölümü atlayarak bir sonraki bölüm ile devam edebilirsiniz şeklinde önsöz okumak beni kitaptan biraz ittiğini söyleyebilirim.
Hatta kitaba ara vermeyi bile düşündüm. Kütüphanemde gözüme her iliştiğinde bu seriyi bitirmeliyim diye 3-4 ay kendimi oyaladıktan sonra tekrar okumaya devam edeceğimi bildiğim ve tekrar okumaya başladığımda konu devamlılığından kopacağımı kitaptan tat alamayacağım için en baştan başlamak gözümü korkuttu ve bitirmeye karar verdim.
Buraya daha parlak methiyeler düzmeyi dilesemde maalesef eldekiler bu.
Kendi deneyimleriniz için keyifli okumalar.