İyiliğin ve kötülüğün ötesinde bir güzellik :)
Puan vermedi·256 syf.··
2025 5. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2025 17:39
Güzel kitap, derin, güçlü ve saldırgan. Kitapta: "o sancta simplicitas!(ey kutsal basitlik) ne de tuhaf basitlikler ve sahtelikler yaşıyor insanoğlu! İnsanın bir kez mucizeyi görebilecek gözleri olunca, durmadan şaşırıyor." demiş Nietzsche ne güzel demiş! İnsan durmadan şaşırıyor, varoluşa şahid olmanın sarhoşluğuyla. Varolmak mucizevi olduğu kadar, aynı zamanda basittir. Bu durumun neden olduğu çelişkinin adıydı, yaşamak. Nietzsche'ye göre özgür ruh, her türlü gelenekten ve insana dayatılan ahlaktan bağımsız düşünmeyi başarabilmiş bir ruhtur. İyilik ve kötülük insanı sınırlar. Bir diğer adıyla bu duruma köle ahlakı denir. Bu türden bir ahlak ve iyilik - kötülük dayatması güçlüklerin zayıfları kontrol edebilmesi için bir araçtır. Özgür ruh, kendi değerlerini yaratır. Hiçbir dayatmaya teslim olmaz. Nietzsche din ve moderniteyi de çok sert eleştirir. Ona göre din insanı küçümser ve baskılar. Modernite ise insanın bireyselliğini ve özgürlüğünü yok ederek elitlere hizmet eden bir kitle kültürü yaratır. Güzel bir kitap. Öyle ağır felsefi kavramlar da yok. Okunmasını öneririm.
İyinin ve Kötünün ÖtesindeFriedrich Nietzsche · İş Bankası Kültür Yayınları · 20176,6bin okunma
·
807 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.