"Olmak ya da olmamak, işte bütün mesele bu!"
Puan vermedi·180 syf.··
2025 15. kitabı
"... Ölmek, uyumak sadece! Düşünün ki uyumakla yalnız bitebilir bütün acıları yüreğin, çektiği bütün kahırlar insanoğlunun..." Bir senaryo-oyun okuyucusu değildim ancak Romeo ve Juliet'ten sonra Hamlet'i merak edip de okumaya karar verdim. Anlatım tarzından mıdır yoksa düşündüren, anlamlı cümlelere olan ilgimden midir bilmem beni kendine hayran bıraktı diyebilirim... Babasının intikamını almak isteyen bir Prens, taht uğruna kardeşinin kanını eline bulayan bir Kral, eşinin ölümünden hemen sonra katiliyle evlenen bir Kraliçe ve Ophelia zavallı Ophelia prensin çalkantılı psikolojik döneminde aşkına inanıp inanmama arasında kalmış, babasının ölümüyle derinden etkilenen, boğularak ölen Ophelia masum zavallı kızcağız... "İnanma istersen yıldızların yandığına, Güneşin döndüğüne inanma, Doğrunun ta kendisini yalan bil, ama seni sevdiğime inan Ophelia." Hem düşündürdü hem sorgulattı hayatın bazı gerçeklerini. İşte bu yüzden okumayı seviyorum çünkü okunan eserler sadece olay örgüsü veya hikayeyle kalmaz bize birtakım gerçekleri hatırlatır aslında dolayısıyla da hayata daha farklı bakmamızı sağlar. "İnsan ne olduğunu bilir, ama ne olacağını bilmez."
HamletWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202358,5bin okunma
·
51 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.