Kitabı bitirip gözlerimde yaşlarla boşluğa bakakaldığımdır, Ağrı Dağı Efsanesi.
Kitabı okurken şiirsel anlatım arka fonda bir müzik varmışçasına kitabın büyüsüne kapılmanıza sebep oluyor. Abidin Dino resimlemeleriyle ayrı bir tat katmış kitaba. Ahmet'i bekleyen kalabalık kadar gergindim ben de, hikayenin içinde buluverdim kendimi. Aşığın bir saç tutamına razı geldiğini, buna karşılık tutulamayan sözleri gördükçe içiniz daha da burkuluyor. Hüzünlü bir sonla iyice sarsılıyorsunuz. Ağrı Dağı' ndan dönemeyenlerin hikayesi kitabın sonuna gelmeden merak uyandırıyor, cevabıysa sizin yorumunuza kalıyor. Geç okumuş olmanın pişmanlığı var içimde.
Bir de Moğollar' ın aynı isimde bir bestesi var onu da paylaşıyorum. Kitabın üstüne dinlemenizi tavsiye ederim. Harflerin notaya dökülmesi gibi...
open.spotify.com/track/5s5ffvCBx...