Güzel bir sistem eleştirisi içinde feminizim ve kominizm temeli olan fena olmayan bir kitaptı.Yer yer çok sıktı.Yerli halkla ilişkileri can sıkıcı ve monotondu.Sadece fikir temeli kalmış (ideoloji anlamında).Ancak katılmadığım konunun bence ataerkil düşüncesin kadın temeli başladığını düşünmem ancak kitapta kadınlar aslında yalnız kalırsa daha işlevsel ve erkeksiz daha iyi algısı.Bence medeniyet erkekğin ve kadının birlikte olmadığı bir ortamda olmayacağına dönük.Ancak ufuk açan bir kitap oldu.