Kişisel olarak yorum yapmak gerekirse romanı beğendim, yazım dili insanı zorlamadan akıp gidiyor. Tam bilim kurguya başlangıç ve ısındırma kitabı gibi bir taraftan. Felsefi olarak ölümsüzlük, yeniden doğuş ve kopyalanma gibi konuları güzel ve sıkmadan ele alıyor. Mizahi dili insanı ayrıca okutuyor ve bana kalırsa kitabın tam ortadan başlayıp tam bitmeyen bir havası vardı. Yani tam bir başlangıç ve bitiş hissi vermesinden ziyade sanki bir uzay kolonisine dair bir öykü okuyormuşum gibi geldi. Karakterleri hiç sevmedim ve bağ kuramadım ama bu rahatsız edici bir unsur değil aksine romanın kendisine çok yakışan bir unsur oldu. Özellikle koloniler hakkında ana karakterin yaptığı okumalar çok hoşuma gitti, bilim kurgu tarihi okuyor gibi oldu, en zevk alarak okuduğum kısımlar oldu ayrıca. Kitap zaten uzun değil, konuyu da dolandırmadan vermesi güzeldi. Theseus'un gemisi benzetmesi çok doğruydu, karakterin durumunu hem düşündüren hem de uyan bir örnekti. Sonu beni aşırı memnun etmedi sadece ama yine de güzeldi. Keyifli okumalar şimdiden.