·624 syf.····Okunma: 01 Haziran 2025 23:11 Kitap yine bir çok akademisyenin kollektif çalışması olarak sunulmuş..Tarihselci ve tarihsici kavramları üzerinden kitabı değerlendirirsek, Batılılaşma hareketinin temeli Osmanlı döneminde atılıyor. Yurtdışına gönderilenler kabaca ifade etmek gerekirse öğrendikleri ile gelip fikirlerini sunuyor ve batıdan aldıkları fikirleri aşılıyorlar. Bu minvalde yaşananlardan deneyimledikleri ile bir yol çiziyorlar. İşin ilginç yanı Osmanlıda o dönemde veya öncesinde dünyada çığır açacak fikir veya bilim adamı yok... Bizim şimdikiler de sanki yapılan hiç güzel bir şey yokmuş gibi sadece cumhuriyetin ilk yıllarını eleştiriyorlar. Kimseden övgü beklemem ama bu kadar sığ ve bağnaz düşüncelerle çoğu realiteden uzak eleştirileri anlamakta zorlanıyorum. Hele cumhuriyete karşı fikir adamı diye sundukları sözde düşünür, edebiyatçı akademisyenlerin, vs.. sadece belli dönemlerde yazdıkları, söyledikleri ve yaptıkları var... 100 yık geçmiş son 50 yıla bakarsak dünyada bilinen bir fikir insanı, bilim insanımız yok ama öncesi eleştiriliyor... yanlış onlar da mı yoksa bugün bu eleştirileri yapanlarda mı... Bir örneklendirme var Rus çarı petro ve Osmanlının dönem padişahları üzerine.. şekil üzerinden ithal edilen Batının bilimi eleştiriliyor ve kavramsal olarak birşey yok diyorlar. Bugün kavramsal olarak ne var acaba... Batılılaşma kriterlerinin değerlendirmesi realiteden çok uzakmış gibi geliyor... Daha çok şeyler söylenebilir...