“Bir ayağı zamanın dışındaymış gibi görünen tuhaf bir adam.”
diyor. Okurken de zamanın dışına çıkılıyor. Çok iyi benzetmeler, tanımlamalar var.
“Zavallı kız günden güne mum gibi eriyordu. O güzel gözleri de bir çift taş ocağına döndü.” Diyor. Bu benzetme değil, roman gerçeği.
“Kötüler gelip bize kötülük edinceye kadar iyidirler, başımızın üstünde yerleri vardır.” Önerme buradan besleniyor. Hayatımızdan bir parça.
“Kaba adamlar sürekli incelikten, kibirliler dönüp dolaşıp tevazudan, kötüler ısrarla iyilikten söz etti. “ Sosyolojik tespitler var.
“ Arabanın iki yanından eğri büğrü duvarlar aktı bir vakit, toza toprağa belenmiş iri gözlü çocuklar aktı.” Çok iyi bir atmosfer anlatıcılığı!
Haksızlığı izlemek, ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi