Rana

@Synrana
10/10
·667 syf.··
2025 26. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 05 Haziran 2025 02:24
Serinin şimdiye kadarki en akıcı kitabıydı gerçekten okurken bir sayfa bile sıkıldığımı hatırlamıyorum. Zaten bir önceki kitabın sonu çok heyecanlı bitmişti bu kitapta kaldığımız yerden son hız olaylara devam ediyoruz. Aelin'in gerçek bir kraliçe olduğu bir kitap olmuş. Tüm kitap boyunca akıllıca planları yetenekleri ve yaptıkları etkileyiciydi. Önceki kitabın sonunda Rifthold'a yola çıktığını okumuştuk orda büyünün ve Rowan'ın olmaması Aelin'i değil de tekrar Celaena'yı okur gibi hissettirdi bana zaten kendisi de son kez Celaena olacağım diyor. Celaena bu yolcuğunda Adarlan kralıyla da Chaol'la da ve Arobynn'le de yüzleşiyor. Tüm yüzleşmeler çok heyecanlıydı bence. Yine önceki kitapta Manon'un hikayesi ana karakterlerimizle bağlanmamıştı bu kitapta nihayet olaylar karışıyor. Celaena ve Manon karşılaşması çok ilginçti. Kitap boyunca karakterler olaylar çok güzel işlenmişti yine birçok karakter eklendi özellikle lysandra'nın gelişi ve hikayesi şaşırtıcıydı. Hemen tereddütsüz okuyun. Her kitap için beklentim daha da yükseliyor bu seriye karşı. Bundan sonraki kısım SPOİLER içerir. Bu seride en çok üzüldüğüm karakter Chaol. Chaol'u sevmeyen baya kişi var sanırım ama neden sevmediklerini bile algılayamadım kitabı okurken sadece başlarda Aelin'le yüzleşiyorlar orda biraz sinir oluyor insan. Aelin'e her şey senin suçun gittin peri prensinle takılırken burda neler oldu falan diyor ama Aelin de ona hayır senin suçun Dorian'ı bıraktın diyor. Yani sıradan bir kavga gibi geliyor kitabın ilerleyen kısımlarında. Aksine Chaol bence kitap boyunca Aelin ne zaman yardım istese yine elinde geleni yaptı asi birlikleri de aynı şekilde özellikle Nesryn. Chaol'un kötü niyetli olduğu hiçbir an yok bence. Kitap boyunca Dorian'ı düşünüyor onu korumak istiyor, Aelin'inin de iyi olmasını istiyor. Yanında Rowan olduğu için memnun olduğu bir alıntı da paylaştım. Yine de maalesef Aelin'in dengi Rowan. Chaol'un insan olması yaşı vizyonu bu ilişki için yeterli değil artık ama dost olarak devam etmelerini istiyorum umarım devam kitaplarında dostlukları devam eder ve gelişir. Felç olmasına da çok üzüldüm umarım iyileşir. Dorian'a çok üzüldüm bu kitap boyunca zaten hiç yoktu kendisinde olmadığı için ama Manon'la karşılaşmaları etkileyiciydi. Manon olayların seyrini değiştirecek gibi. Dorian'ın artık kral olmasıyla hikaye nereye evrilecek onu da çok merak ediyorum. Aelin'in Arobyn'le yüzleşmesini hiç böyle beklememiştim ona biraz üzülmesi kendisi öldürememesi her şeyi yüzüne haykıramaması işkence etmemesi beni çok şaşırttı. Çok hızlı kolay bir ölüm oldu. Bu konunun da güzel ve derin işlendiğini düşünüyorum çünkü anladık ki cidden ne kadar ondan nefret etse de berbat şeyler yapmış olsa da Aelin'i kurtaran onu Celaena yapan adam o. Aelin'in onu biraz da olsa baba olarak gördüğünü ve tereddüt etmese de içinde bir yerlerde ölmesine üzüldüğünü hissettik. Daha yazmadığım karakterler de vardır kitap derin duyguları karmaşık ilişkileri ve en önemlisi karmaşık olayları çok güzel anlatıp okuyucuya hissettiriyor.
1000Kitap
Gölgeler KraliçesiSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20182,307 okunma
·
503 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Chaol için bir yorumda bulunmak istiyorum yüzleşme sırasında çok ağır konuştuğu için gıcık kaptım ama Şafak Kulesi kitabı tamamen ona ait ve duygusal durumu çok güzel işleniyor. Gölgeler kraliçesi de güzel bir kitap ama benim favorim fırtınalar İmparatorluğu bu kitaptan daha heyecanlı buluyorum bakalım sen sevecek misin keyifli okumalarr
Rana
Gönderi Sahibi
Haklısın ben de orda gıcık kaptım ama kitabın devamında affettim nskxms zaten dediğin kitapları çok merak ediyordum özellikle şafak kulesinin tamamı Chaolun olacak kadar acaba Chaol ne yapıyor, şimdi daha da ediyorum yorumun için teşekkürlerr 🫶🏻