Peyami Safa’nın okuduğum ilk kitabı oldu.Askerde yaralanınca terhis edilen Nihad İstanbul’a geri döner fakat bulduğu İstanbul zamanında askere giderken terkettiği İstanbul değildir.Yolsuzluk, adam kayırmaca, rüşvet ve düzensizlik alıp başını gitmiştir.Nihad sadece hayatta kalmaya çalışır fakat çağ iyi ve düzgün insanların yaşayabileceği bir dönem değildir.Bu süreçte intihar etmeyi bile dener fakat başarılı olamaz.