10/10
·400 syf.··
2025 33. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 08 Haziran 2025 19:49
Askeri kurgu sevenler toplansınn! Öncelikle kısaca konusundan bahsedip kitap hakkındaki yorumlarıma geçmek istiyorum. Şifa Sürmeli, vatanından koparılıp terörün kol gezdiği topraklarda (kitapta neresi olduğu yazmıyor ama ben Suriye olduğunu tahmin ediyorum) esir tutulan genç bir kadın. Mir Aslan, asker ve komutan. Sınır ötesi operasyonda tesadüfen Şifa Sürmeli ile karşılaşır ve onu kurtarıp tekrar Türkiye'ye getirir. Bu, ikilinin ilk karşılaşması olsa da aslında birbirlerini yıllardır tanıyorlar. Nereden mi? Rüyalarından. Hümeyra'nın Aşiyan serisini okuyana kadar asker kurgusu sevdiğimi ben de bilmiyordum. Baktım hem yazarın kalemini seviyorum hem yazdığı konular bana hitap ediyor dedim Mir'i de okuyayım. İyi ki de okumuşum. Mir Aslan ve Şifa Sürmeli'nin zor ama ince ince işlenmiş kaderini okumak çok zevkliydi. Kurgunun başında gördükleri rüyalardan dolayı bu ikilinin birbirlerininin kaderi olduğunu ve aşık olacaklarını anlıyoruz zaten. Fakat yazarımız "öyle kolay değiiil" der gibi bizi süründürmüş biraz djdjf Canı sağolsun diyelim. Şifa'nın karakterini çok sevdim. Çok saf ve temiz bir kalbi var. Okurken bunu hissediyorsunuz. Mir Aslan ise klasik watty asker erkeği. Sert, yakışıklı, görevine sıkı sıkıya bağlı, sözünün eri bir adam. (Bu sözünün erliği başımıza çok işler açıyor ama neyyyseee fjfjf ) Mir Aslan'a her ne kadar hayran olsam da kurgu boyunca bir tık gıcık olduğumu söylemeliyim. (Ama sadece bir tık sjsjd) Çevresindeki insanlara karşı yerli yersiz, çok fazla höt zöt ve sert olması bana aşırı geldi. Tamam adam asker ve doğası gereği biraz sert olmasını bekliyoruz ama bu kaba olması anlamına gelmiyor. Bu yüzden ilerleyen sayfalarda Şifa'nın onu tabiri caizse meeletmesini zevkle okudum fjfjdj. Kitabın sonuna kadar Affan'ın (Şifa'nın peşindeki terör örgütü lideri) bir yerlerden çıkıp Şifa'yı bulmasını ve kaçırmaya çalışmasını bekledim. Bu kadar kolay kurtulacağımızı düşünmemiştim. Ayrıca ortalara doğru konu askeri kurgudan çıkıp aşk üçgenine dönse de sonu güzel bağlanmış. Kitapta ana karakterlerin dışında yan karakterleri de çok sevdim ben. Özellikle Melek ve Esengül. Çok sıcak ve cana yakın insanlar. Şifa ile hemen dost olup ona ev sıcaklığı veriyorlar. Son olarak kitabın sonu beni çok şaşırttı. Böyle bitmesini beklemiyordum. Şifa'nın geçmişi hakkında öğrendikleri ve ardından Mir Aslan'ın hatırladıkları ikinci kitaba karşı heyecanlı bir beklentiye soktu beni. Bir an önce devamını okumak istiyorum. . . . Askeri kurgu okumayı seviyorsanız Hümeyra'nın diğer kitabı olan Aşiyan serisini ve Özge Naz'ın BYKO serisini okumanızı tavsiye ederim. Kitapla kalın.
Mir 1Hümeyra · Guardian Yayınları · 2024430 okunma
·
78 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.