Yalın sade açık anlasilir.Okumasi gayet kolay.Fakat anlaşmalarda bilmediğim bir şey vermedi.Öğrencilerime ağzımızdan çıkan kelimelerin sihir gibi olduğunu çoğu zaman söylerim.İlk anlaşmanin " sözlerin büyüsü" olması kendimi bulmam açısından ,ve desteklenmem açısından kitaba yakın hissettirdi.Evet ilk anlaşma , Sözlerin Büyüsü , ikincisi Bireysel Algilamamak, üçüncüsü Varsayımlarda Bulunma ,dördüncüsü Yapabildiğinin En İyisini Yap.Aslinda bircogumuzun bildiği fakat hayatımızda uygulamakta zorlandığımız aliskanlik haline gelmiş davranış düşünme kalıplarının nasıl zor degistirildigine yazarda deginmiş .Kendi içsel yolculuğunda gezinmek isteyen biri için okunabilecek kitaplardan biri.Bittiginde insan kendisine diyor günlük hayat içerisinde şu anda dört anlaşmaya göre mi hareket ediyorum gibi insanın kendisini içsel olarak denetlemesini yoklamasina katkı sağlıyor diyebiliriz.Fakat neticede her şey insanın kendi kişisel iradesi ve bu iradeyi ortaya koyabilme cesaretinde bitiyor.