7/10
·261 syf.··
Beğendi
·
2025 23. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2025 21:04
Sineklerin Tanrısı kitabının giriş bölümleri — özellikle adaya düşen çocuk grubunun ne yaptığına dair detayların ağırlıkta olduğu ilk yarı — beni bir miktar sıktı. Olaylar, daha çok dış gözlemle ve yüzeyde ilerliyordu. Ancak kitabın ilerleyen kısımlarında simgesel anlamların ve felsefi derinliğin ortaya çıkmasıyla anlatım zevkli hale geldi. Zihinsel olarak yoğunsanız ve bilgi yüklü kitaplara odaklanamayacağınız bir dönemde okunabilecek türde bir eser. Şu sıralar zihnim daha çok bilgisel açlık içinde olduğu için, kitap beni %100 tatmin edemedi. Yine de her kitabın verim sağlayacağı zaman ayrıdır; ben size önceden söylüyorum ki siz zamanını ayarlayın ;) Başlık irite ediyorsa açalım onu da; baal zebub diye bir ifade var oradan esinleniyor yazar, baal put efendi demek zebub da sinek, tevrat ve incilde şeytanı tasvir ediyor bu ifade, Kur'an'da da 'baal'e mi taparsınız?' şeklinde var. Baal zebun kültürlerde kötülüğün temsili. Pagan dinlerde baal tanrıdır, günümüzde illüminatininde tanrısı baal deniyor.
Sineklerin TanrısıWilliam Golding · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202597,5bin okunma
·
39 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.