Puan vermedi·560 syf.····Okunma: 03 Ocak 2019 00:00 Otobiyografik roman okurken, satırlar bu kadar merakla takip edilebiliyormuş demek ki
Üç cildin biraraya gelmesinden oluşan bu kalın kitapta Janet Frame, zorluklarla, mücadeleyle, kayıplarla geçen hayatını, kısıt koymadan, olduğu gibi anlatmış..Bu samimiyetin etkisiyle de bir solukta okunuyor
Frame'in yanlış teşhis sonucu uzun yıllar boyunca akıl hastanesinde kalması kitabın en çok ilgimi çeken bölümüydü arka kapağı okuduğumda ama sonrası daha da sürükleyiciydi. Atölye kitabımız olması dolayısıyla önümüzdeki hafta detaylı olarak tartışılacak. Kitap boyunca yazarın "Baykuşlar Öterken" kitabını ve kimi eserlerini hangi şartlarda yazdığına tanık olduğum ve Janet Frame'in anlatımını sevdiğim için baskısı bulunmayan üç kitabını da sahaflardan bulup okuyacağım. Tereddütsüz tavsiye ediyorum bu otobiyografik romanı sizlere
Janet Frame 1924 Yeni Zelanda doğumlu. 1956 da ülkesinden ayrılıyor, yedi sene boyunca Avrupa'da farklı ülkelerde tek başına ayakta kalıyor, kitap yazıyor, çalışıyor. Yeni Zelanda'yı ve oradaki aile kavramını, yaşanan günlük hayatı kısmen de olsa öğrenmek güzeldi. Yazarın ailesinin ve seyahati boyunca tanıştığı kişilerin fotoğraflarına da kitabın sonunda yer verilmiş. Genellikle çeviri kitaplar okurken, olayların geçtiği zamanı ve yaşananları, ülkemizle mukayese ediyorum ister istemez.Ve bu kitapta da, bir kadının tek başına Avrupa'ya yolculuk yapması, gittiği ülkelerde medeni ilişkiler kurabilmesi, güvenle dolaşabilmesi (o yıllar dolayısıyla) ilgimi çekti ve kimi zaman da gıptayla okudum...Ufuk açıcı, güzel deneyimlerden haberdar eden, sevdiğim bir kitap oldu.
.
.
.
.
.
#soframdabirmelek #janetframe #yapıkrediyayınları #yenizelanda #okudumbitti #2018sonkitap #tavsiyekitap #ckm #okumatölyesi #okumakgüzeldir #kitapsever #instalike #okumakayrıcalıktır #okumavakti #book #okuyalım #kitaptutkusu #booklover #kitapkurdu #kitapsevgisi #kitapaşkı #bookoftheday #kitapfotografi