#okudumbitti
5/5
Keyifle okudum, keyifle bitirdim. Her sayfasını, her anlatılanı keyifle okudum. Kurgu çok seviyorum ama gerçeğin roman gibi yazılması, okuduğum kişileri, olayları internete yazınca detaylı öğrenmek o kadar hoşuma gitti ki. Evet o meşhur aile Şakir Paşa ailesi.. II.Abdülhamid dönemininin ünlü isimlerinden Şakir Paşa, çocukları, torunları ve akrabaları anlatılıyor. Şakir Paşa’nın kızı Fahrünnisa’nın kızı Şirin Devrim anlatıyor bize anılarını. Kitap genel de Fahrünnisa’yı anlatıyor ama okurken sanki bir masal da gibisiniz. Osmanlı’nın yıkılışı, Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet’in etkisi dönemin ünlü ressamlarını, sanatçılarını okurken kitabın sayfaları arasında kayboluyorsunuz. Fahrünnisa, Irak Emiri Zeyd ile evlenince hayatı tamamen değişiyor ve artık Irak Prensesi oluyor. O günden sonra hayatı bir Bağdat, bir İstanbul, bazen Paris, Londra, İtalya arasında geçmeye başlıyor. Kitabı okurken bir ailenin bu kadar donanımlı olması o yıllarda bu kadar kültürlü olmaları ve sanata olan ilgileri beni çok etkiledi. Fahrünnisa, resimleri ve duruşuyla bir çok siyaset insanını da etkileyen güçlü bir karakter. Bunlardan bazıları; Hitler, Churchill, Queen Elizabeth.. Çok şey öğrendiğim harika bir yolculuktu. Herkesin bu yolculuğu tatmasını öneririm