Puan vermedi·188 syf.··Beğendi
· Merhaba kitap severler;
Bazı kitaplar vardır. Konu ve tema olarak seni al aşağı ettiği yetmiyormuş gibi bir de iliklerine kadar sarsıp duygudan duyguya hamur gibi yoğurur, şekilden şekile sokar. İşte tam olarak yaşadığım hislerden sadece bazılarıydı...
Ah Evin, seni alıp tutup sarıp sarmalayasım geldi. Her şeyin farkında olup, sevgisizlik ve değersizlik seni ne hale getirdi. Ruhunu nasıl bu kadar darmadağın ettiler. Hele o suskunluğun, kendini kapatışın, tepkilerin oy oy oy... Ciğerim patladı okurken.
Evi'nin annesi ona baktığında geçmişte ki travması tetikleniryordu. Suna'nın içinde bitmek bilmeyen bir fırtına, hiç öğrenemediği dilini bilmediği sevgisizlik mevcuttu... Öz kızı Evin'e sahip çıkmayı bile isteye redetti. Çünkü hiç istemedi. Üvey kızıyla daha çok bağ kurmuştur.
Daha en başından istenmeyen Evi'nin ruhunda yaralar açıldıkça açılmaya, büyüdükçe büyümeye başladı. Var olmaya çalıştıkça ilk vazgeçilen, görülmeyen, ben burdayım dedikçe omuzlarında ki yükleri taşıyamaz olur. Sevginin insan ruhunda bıraktığı darbe çok ağır oluyor. Ne yaparsa yapılsın hiç olmadığı yerlerde kanıyor...Size de ne kadar tanıdık geldi öyle de değil mi?
Okuma yolculuğumda, bölümlerde bazı olaylar havada kaldı, ilginç bir şekilde de hikaye içine aldıkça kurgu ilerledikçe bütünlük kazanmaya, oturmaya başladı. Toplumsal ve sosyal mesajların içeriği, sağlıksız bir annenin isteyince sevebileceği gerçeği, istismar edilen kadınların, çocukların hiç kapanmayacak olan travmaları, suçu olmayan masumların yakınları tarafından yok oluşları, benliklerinin kayboluşuna şahit olurken, yazarın vurucu cümleleriyle birlikte piskolojik tahlilleriyle, akıcı bir şekilde ifade edişini metin aralarında ki çok net bir şekilden bangır bangır seslenişi tüylerimi ürpertti.Unutulmayacak kitaplar arasında yerini aldı.
Kitapda sorguladım bir nokta da sağlıklı olmayan bir ebeveynden sağlıklı bir davranıştı. Bu Anneyi elbette masum yapmıyor. Annesine çok kızdığım halde, yaşadıklarından dolayı hastalıklı hale gelip davranış bozukluğu içerisindeyken tamamen sucu,günahı Evi'in ödemesiydi.
#fundaileheryerdeoku
#heryerdeoku#etamin
#fyp @m.arsln26
#reklam#değil
#benimkütüphanem
#benimseçkilerim