Yetimhanede kalan bir kız çocuğunun ve arkadaşlarının dramatik öyküsü...
Öyküden çok daha fazlası. Gerçekten böyle hayat hikayelerinin varlığı bana insanlığımı sorgulattı. Yetimhane de olsa, devlet kontrolü de olsa kapalı kapılar, soğuk duvarlar ardında o miniklerin ne yaşadığından bîhaber devam ediyoruz hayatımıza. İnsan çokça bencil çokça zâlim. Çocukların masumiyeti ise hepsinin ötesinde.
Okurken bana defalarca insanlığımı sorgulattı. Bir gençlik romanı olmasının ötesinde hayat hikayesi aslında. Kesinlikle tavsiye ederim. Özellikle ortaokul ve lise grubu gençlere okutulması açısından çok kıymetli bir eser.
Buz BebeklerMiyase Sertbarut