·232 syf.····Okunma: 18 Haziran 2025 23:10 Kitabın müntehirin defteri adını verdiğim bölümleri güzel bir aşk hikayesi, uzun zamandır böyle derin ve etkileyici aşk tasvirleri okumamıştım. Ancak polisiye kısmı zayıftı bana göre. Hatrı sayılır bir polisiye okuyucusu olduğumu düşünüyorum. Yazar elbette siyasi ve toplumsal görüş ve duruşunu eserine yansıtabilir, belki yansıtmalıdır da. Ama kör göze parmak sokar gibi ve tabir i caizse kafamıza vura vura bunu yapmasını sevmedim. Eserinin edebi zevkini düşüren bir anlatım olmuş. Kurgusu, gizemi, konusu çok daha etkileyici olarak ele alınabilirdi. Yani yazar öyle bir şekilde anlatmalıydı ki biz zaten okuduğumuzda vay memleketin haline demeliydik, yazar küfrede küfrede bas bas yazmamalıydı. Naçizane kanaatimdir elbette.