·238 syf.····Okunma: 21 Haziran 2025 00:00 Hem böyle akıcı, hem de böylesine zor okunan bir kitapla ilk defa karşılaşıyorum. Defalarca baştan başlamayı düşündüm fakat olayların içine beni sürüklediğinden geri dönmek yerine merak duygusuyla ilerlemeyi seçtim. Sonu öyle çarpıcı bitti ki o karmaşanın bir anda zihnimde oturduğunu ve yine bazı şeylerin oturmadığı hissiyle baş başa kaldım. Kitap bittiğinde sanki bitmemiş gibiydi bazı parçalar oturmadı. Okurken de kitabın hakkını tam veremediğimi farkettim fakat bu konuda yalnız değilmişim. Bence bu kitap ikinci defa okunabilecek türdendi. Olaylar birbiri içine giriyor, karakterler bir görünüp, kayboluyor. ‘Ne oluyor’olduğum anda aslında asıl mevzunun da tam bu olduğunu anladım ve kitap bu şekilde gözümde anlamlandı.
Baştan başlayanlara tavsiyem tüm karakterleri ve olayları iyi analiz ederek okumalarıdır. Sonradan karakterler ve olaylar karşımıza çıktığında bu kimdi, neydi gibi aşinalıklar denk düşebiliyor. Gerçekten çok üst düzey bir kitaptı ve üstüne düşünülecek, konuşulacak oldukça çok şey olduğunu düşünüyorum.