AcımakReşat Nuri Güntekin
Zehra Öğretmen ve babası Mürşit Efendi'nin hikayesinde “tek taraftan baktığında gördüğün şey resmin tamamı olmayabilir, anlık yargılayıcılardan olma, resmin tamamını görene kadar temkinli ol” diyor. Tabi bunu benim yazdığım kadar didaktik yapmıyor, Zehra öğretmen ve babası Mürşit Efendi'nin hikayesiyle içinizi eze eze, kalbinizi kıra kıra yapıyor
Acımak; genel olarak bu akış üzerinde seyretsede bunun yanında; aslında bu zamanda da çok değişmeyen iş, sosyal ve aile arasındaki çatışmaları, bozukluğu, iyi olmanın her zaman iyi sonuçlara sebep olmayacağının ya da iyi kalmanın çokta mümkün kalmadığını anlatıyor.Kendini anlatamamak, dedikoduya maruz kalmak ve bu sistemin yavaş yavaş insanı yozlaştırması... Okurken içimiz sıkılıyor, hepimizin karşılaştığı iğrenç durum...
Kitaptaki başka bir alıntıda Reşat Nuri Gültekininde Mürşit Efendi'nin ağzından aynı şeyleri düşündüğümüzü anlıyoruz.
"Memleketin ancak okuyup yazmakla kurtulacağına inananlardanım."