Fikirlerin temelinde ne var?
"Din, insanlığın çocukluk devrinin ürünüdür "fikrinin en büyük taraftarlarından olan Auguste Comte, insanlığın tefekkür devrelerini şu bölümlere ayırır:1. Din devresi. 2, Felsefe (yani metafizik felsefe) devresi, 3. Pozitif ilimler devresi. Birinci devre, insanlığın çocukluk devresidir. Hurafeler, masallar, efsaneler ve dinler bu dönemin fikr ürünleridir. Bu devre (ilk) suur ve saflık devresi olup, ürünleri doğaçlama (tuluât) türündendir. Ikinci devre, İnsanlığın büluğ çağıdır. Felsefe bu devrenin fikri ürünüdür. Bu devrede de insanlık, tecrübe ve müşahede ile anlayamadığı meseleleri mantık ve akıl yürütme yoluyla anlamaya çalşmış ve dinlerin konularına akılla ulaşmaya uğraşmıştır.Üçüncü devre, İnsanlığın olgunluk yaşına ulaşma devresidir. Bu devre, günümüz demek olup, pozitif ilimler geçerlidir. Bu devrede tecrübe ve müşahede üzerine kurulan ve denenmeye müsait fikirlere rağbet edilir. Şimdi ek bilgideki gönderide de belirtildiği üzere Freud'un görüşü olan' Allah kavramı insanın bir kuruntusudur , çocukluk dönemindeki ihtiyaçlarından dolayı yarattığı sahte bir hayaldir' şeklinde Clarkın ozetlemesiyle pozitivist felsefeye dayandırdığını iyicene görmekteyiz.
https://1000kitap.com/gonderi/276207200·Kitabı okuyor
·1 alıntı·
66 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.