"...İnsan yaşadığı ve düşündüğü sürece devam edecektir ama yapısız da değildir ve sürekliliği, insan hakkındaki bilgimizin genişlemesiyle daha da belirginleşir."
Mısır mitolojisi için ettiğim lafları geri alıyorum. Uzakdoğu'nun eciş bücüş dolu mitolojileri için de. Bugüne kadar incelediğim mitolojiler arasında en iğrenç olan buydu. Ciddi söylüyorum, hassas midem zor tahammül etti.
Elbette işime yarayacak birkaç şey buldum. Ve kültürel yapıyı anladım. Aslında yıllar önce bir fantastik mizah hikayesi yazmıştım. (boşa aramayın matbaada bekliyor) O yıllarda mitoloji adına çok az minik bilgim vardı ve karakterleri Meksika'ya götürmüştüm. Yüce Google olmasa ne yapardık? Resimlere bakarken mitolojik şeyleri var mı diye araştırmaya koyulmuştum. Tabii o yıllarda kaynaklar kısıtlı, üç beş cümlelik anlamsız şeyler ve resimler vardı elimde. Yaptım tabii yapacağımı.
Şimdi yıllar sonra kendi uydurduğum şeyleri kitapta görünce doğru sallamışım dedim Ancak çok yorucu, isimler çok uzun ve hafıza destekleyici değil. Ancak Amerika'nın yerli halkının kültürel yapısını da anlıyorsunuz.
Ve bir kez daha diyor Epope 'Bu insanlar sıyırmış!'
Gerçekten okuduğum mitler arasında en vahşi tapınma Azteklerde. Artık kuraklıktan mı, yağmur mu yağmıyor, nedir bilmem, adamlar insan kurban ediyorlarmış. Hem de bildiğiniz bayram gibi. Öyle bakire makire kurbanı da değil, toplu katliam. Özel seçilmiş bebekler bile var. Ama asıl iğrenç olanı yamyam kültürü bunlarda varmış.
Ey yüce Rabbım! Uyy nenem!
Deri yüzme mi ararsınız, onları giymek mi? Yoksa düşmanlara yaptıkları şeyler mi? Bir de avrupalı denyolar bize barbar Türkler derdi peh!
Burdan anlaşılıyor ki, Asya ve Avrupa'yı bir yerden sonra birbirine kaynaştıran mitoloji, Amerika'da uğramamış. Ama nasıl olduysa gene Mısırlılarla Bi tuhaf bağlantıları var dedim var bir şey bunlarda. Yılanlara, timsahlara kafayı takmışlar herhalde yılan çok var Amerika'da zehirli falan. Ondan tanrısallaştırdılar.
Mayalar daha ılımlı, inkaları pek şey edemedim. Ama en sonunda Tanrı hepinizin belasını vermiş İspanyolları göndermiş dedim.
Mideniz kaldırıyorsa okuyun diyorum.