Adı "yaşamak" olup da bu kadar ölümü barındıran, insanı derinden sarsan bir yaşam hikayesi.
Bir solukta okuyup bitireceğiniz bir roman.
Fugui, yaşlı öküzü ile tarlasını sürerken tanıştığı bir yabancıya hayatından söz etmeye başlar; kendisiyle birlikte altı insanın hayatını, kaderin sürprizlerini, yaşamın acılarını ve sevinçlerini anlatır.
"Umudumuzu yitirirsek nasıl yaşardık ?"
"Yaşamın her şeyi kapsaması gibi yaşamak da hayatı olduğu gibi kucaklar. Doğumları ve ölümleri, mutsuzlukları ve umutlarıyla.."