Orhan Pamuk’u eleştirmeye geldim.
7/10
·288 syf.··
2025 72. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 03 Temmuz 2025 12:12
Ne haddimize tabii ki ama özellikle bu aralar Orhan Pamuk okumalarımın sıklığı fazlayken bir iki şey de olsa yazmak istedim çünkü diğer romanlarında alışkın olduğumuz kahramanları derinlemesine işleme bu romanında çok da söz konusu değildi maalesef. Karakterler çok yüzeysel kalmış hatta sanki başka bir romanın devamını okuyoruz hissi veriyor insana. Kahramanların detaylarını kendisini saklamış; olaylar sanki bir zamanda başlamış, ilerlemiş ve bir yerden sonra da biz dahil olmuşuz gibiydi. Kahramanların temsil ettiği değerler konusunda biraz daha olumlu yorum yapabiliriz gibi; tabii ki yine eleştiriler olacaktır yanlış yansıtmalar olmuş diye ama 12 Eylül 1980 dönemi Türkiye’sini eksik ya da fazla bir şekilde yansıttığını düşünüyorum ben. Son olarak kitabın yazılış tarzı da biraz ön plana çıkıyor çünkü her kahramanı kendi bakış açısıyla dinliyoruz diyorum ve de eleştirimi noktalıyorum “kendimce”.
Sessiz EvOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 20248,6bin okunma
·
57 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.