WATTPAD KIZLARINDAN BİLE BETER
4/10
·560 syf.··
2025 31. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 03 Temmuz 2025 13:39
Sanırım bu platformda yapacağım en uzun incelemelerden birisi bu kitap olacak. Kitabı alırken hiçbir bilgim veya spoilerım yoktu ayrıca yorumlarına da çok dikkat etmemiştim, yani söyleyeceğim her şey benim tahminlerimden ve düşüncelerimden oluşacak bilginiz olsun. Yorumumda edeceğim hakaretlerden veya delirmelerimden rahatsız olacak olanların bu incelemeyi atlamasını öneriririm. Spoilerın dibine kadar vurarak anlatacağım çünkü emin olun bunu başka hiçbir şekilde anlatmam mümkün değil. Bu kadar kriz geçirmeme rağmen kitabı okumaya devam edebilmemdeki tek sebep gerçekten akıcı yazılmış olmasıydı. Şimdi başlıyorum. Arkadaşlar bakın gerçekten elimden geldiğince kitap okuyorum, wattpad karakterlerinden tutun dünya klasiğine ders kitaplarından tiyatroya kadar çeşitli kitaplardan hiçbirinde ben bu kadar GERİ ZEKALI bir karakter okumadım. Size yemin ederim ki okumadım. Yazar bilerek bi mala vursun istemiş yoksa kız dünyadaki en safaloz insan mı bilmiyorum da kimse bu kadar kör falan olamaz. Başrolümüz Fallon kendisine Fadik falan desek çok daha iyi öyle bir varoş ki şimdi yazacaklarımı okuduğunuzda anlayacaksınız. Bakın zaten kitapta 350ye kadar başrol erkek yok tamam mı (Ki gelene kadar çektiğim işkence için ve diğer karakterlere sallamak için önce biraz Fallona sövmem gerekiyor) biz kızın orada burada abuk subuk gezmesini izliyoruz. Yaptığı hiçbir hareket mi doğru olmaz arkadaş? Ya beynini gerçekten peynir ekmekle yemiş gibi davranıyo bu kız. Tüm kitap boyunca arkadaşlarına türlü türlü yalan söyledi, büyüklerine karşı ki özellikle ninesine bir ergen gibi hakaret etmekten ve saygısızlıkta bulunmktan başka hiçbir şey yapmadı, bir erkeği sevdiğini deli gibi iddia etmesine rağmen onu aldattı, ondan hoşlandığını bildiği halde başka bir erkeğin duygularıyla oynadı, hayvanları çok sevdiğini iddia edip her sahnede aksini kanıtladı (ata yemek vermek namına sıfır hamle, haşereleri ve küçük türleri sevmemek, papağının kafasının kesilmesine mutlu oldu {sırf ona kötü söz söyledi diye} ve aklıma gelmeyen bi ton örnek), hırsızlık da yaptı, yapmadığı ne halt kaldı bilmiyorum açıkçası. Kendisi dünyanın en boş karakteri olarak nasıl oldu da seçilmiş veya onların paso kitapta bastıra bastıra söylediği şekliyle kraliçe olmaya layık olabildiğini ben anlamıyorum. Bir insan nasıl olur da yol boyu hiç çantasını kontrol etmez (delikten hepsi düşmüş), insanlar dillerine tuz basmasına rağmen Dantenin yaptığı şeylere inanmaz ve görmezden gelir, ninesini veya annesini gram düşünmeden çekip gider? Çıkacağı macera boyunca hiçbir planı yok hele ormandan at bulurum falan diyo patladım yani. Hayatta kalma becerileri 0 gerçekten o karga olmasa imkanı yok şurdan şuraya gidebilmesinin. 50000 milyon kere karganın MAJESTELERİ olduğu belli edilmesine rağmen kız asla ve asla anlamadı. Adamın önünde eğiliyolar kendim kraliçe olcam falan diyo onu geçiyorum, adamın ismini öğreniyo ve diyo ki kargaya aynı mı adı verdiler? Son sahneye kadar hâlâ ve hâlâ anlamıyo kargaları olan başka adam var falan sanıyo ya kudurdum. Gerçekten kafamdan şu replik geçmeye başladı, "YİNE Mİ SEN LAN YİNE Mİ SENNNN HER NASIL OLURSAAA Bİ TÜRLÜ ANLAMIYOSUNNNNNN LANNNNNN MALLLLL" diye diye tüm sayfaları okudum. Karganın herhalde kim olduğunu anlamayan bir kişi bile yoktur diye düşünüyorum. Hele kızın sürekli etrafta çıplak gezmesi, asla ve asla karga bakıyomuş ediyomuş takmaması ama sürekli kendisine meyhanede çalışıyo diye kaşar muhabbeti yapıldığında rahatsız olması çok ironik. Yazarın fantazisi falan mı vardı sürekli kız soyunup durdu anlamıyorum. Hele smut sahnesi iğrençti iğrenç. Orada bahsedilen namus mevzuları, kendine sağlamak falan filan offf bi gidin ya... bu konuda bir şeyler demek istemiyorum. Bu kızı hayvanlar niye seviyo diye çok düşündüm, sebebi de zaten yarı karga olmasıymış. Yoksa yani hayvanlar bile bu malı niye koruyoruz diye isyan çıkarabilirdi diye düşünüyorum. Ordan oraya disney prensesi misali pıtı pıtı hayvanları arkasına almış şarkı söyleye söyleye gezecek diye çok korktum ve ömrümden ömür gitti. Sürekli Wattpad kızlarından örnek veriyorum kusura bakmayın ama biliyosunuz ki onlar sarışın ve aptaldır, deli dehşet güzeldir ve saftırlar falan ya bu onlardan bin beter. İnsan hiç mi sorgulamaz ya ve bu kadar mı sağ duyusuz olur? Bir sahnede karga çektikleri zulümleri ve kızın yanlış bildiği tüm hikayeleri, yalanları falan anlatıyo. Hatta kadının nasıl kör kaldığından bahsediyo, (kahin) kız bir satır altında üzüldüğüne dair hiçbir belirti göstermeyip, "Dante ile nasıl evlensek? Acaba bana nasıl evlenme teklifi eder ve yüzük alır" diye hayaller kuruyordu. Yüzüne o kadar tokat atmak istedim ki size anlatamam. Bu kadar aptal olmasına rağmen de karga napsın seçilmiş falan diye buna yardım ediyo. Neyinden hoşlandığını hele asla anlamış değilim keşke tüm kitap onun ağzından olsaydı da kanser olmasaydık. Karga karakterini insanların zaten bu kadar sevme sebebi diğer tüm herkesin geri zekalı oluşu. Aslında hepsine haksızlık etmek istemem Fallon kadar aptalı yoktu aralarında ama yine bi tuhaftılar. Hele Danteye nefretimi anlatamam. Dante kıza ağzına geleni söylüyo, saçma sapan ithamlarda bulunuyo, küçük düşünce korumuyo ve kız hâlâ soğumuyo. Soğuyan insan son bir kez boynumdan öpse bir şey olmaz falan demezdi herhalde? Seninle yattı ve seni aldatıp karı kız taht mevzularında koşuyo alo???? Zaten diğer kitaplarda da sorun o olacak muhtemelen kör müsün abla yeter ya. Antoni sözde tüm herkesle yatmış, düz bir balıkçı olarak tasvirlese de bu iki maldan da akıllıydı gerçekten ve kendisine üzüldüm. Bilmiyorum umarım daha çok kafası olan birini bulur diye umut ediyorum. Siz "Diğer kız arkadaşları daha az salaktı onlara haksızlık etme" demeyi düşünüyorsanız eğer şunu hatırlatmak isterim: Fallon öyle bir kaşar ki arkadaşının yattığı çocukla Danteyi unutmak için takılıyo ve hepsi bu konuda çok rahatlar. Onu geçtim sonra kızlardan biri "Ona çıkma teklifi etsem sorun olmaz di mi?" gibi bir cümle kurabiliyor. Midesizliklerine diyecek tek bir laf bile bulamıyorum. Bu salak kızı tahta çıkarsanız bir yıl geçmeden çok sevgili uğraşmaya çalıştığınız ülkenizin içinden geçilir ben söyliyim. Kız öyle bir taç bağımlısı ki tüm kitap boyunca herkese hadsizce "Ben kraliçe olunca görürsünüz" diye salak salak konuşuyo. Herkes oturcak paşamın istediğine göre davrancak, kimse ona karşı çıkmayacak, her dediği olcak aynennnn bekle sen. Kıza laf etmeyi bırakırsam hele şu yarımlık, seçilmişlik, kehanet vb temalardan gına geldi. İlla bi melez olacak veya işte sonradan güçlenecek falan filan biraz orijinal olun ya. Hele mesela annesi deli görülüyp ama bilen bi kahin gibi ya bin kitapta vardır şu tipleme. Kitapta konsept fena değil, bu kız olmasa çok daha iyi bir kitap olabilrmiş. Karga teması da hoşuma gitti ama anlaşılmaz değildi. (Umarım bunu ters köşe diye düşünen yoktur) Sonunda da taht teklif edileceği ve hiçbir zaman krallığın Dantesiyle birlikte yöneteceği bir gelecek olmadığını biliyodum. Ben biraz potansiyeli harcanmış buldum kitabı. Yazım dili iyi olmasa ya da sürükleyici bi garip yönü olmasa asla okunmazdı. FALLONA GELMİŞ GEÇMİŞ EN APTAL KAŞAR KIZ KARAKTER ÖDÜLÜNÜ VERİYORUM BU ARADA. Buraya kadar bana katlandıysanız teşekkürler. Not: hayır bir de erkek karakteri (Lore) niye bu kadar istemeyip nefret ediyor anlamadım doğrusu adam ona hiçbir bok yapmadı dante malının demediği kalmamıştı ama ona yanıktı yani. Kitabın devam serisini okumayı düşünmüyorum. Çırpınan Kanatlar Evi
Fantastik
Çırpınan Kanatlar EviOlivia Wildenstein · Olimpos Yayınları · 2023522 okunma
·
772 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Muhteşem bir inceleme olmuş bayıldım 👍🙏🏻😘
Damla
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim, incelemelerde ilham kaynağımsın ve senin bunu söylemen beniiii acayippp mutlu etti💖🎀🥳
Kitabı sevmeyen biri olarak yalnız olmadığıma sevindim ya baştan sona vakit kaybıydı resmen
Damla
Gönderi Sahibi
Bence acayip haklıyız, incelememdekilerin aksini kanıtlayabilecek biri yoksa kimse bu kitabı seviyorum diye karşıma çıkmasın zaten fşekş♡