sara

@sxxrrqq
hata bu bir hata gencligime mal oldu
5/10
·392 syf.··
2025 133. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 03 Temmuz 2025 14:45
İlk olarak belirtmek isterim ki yazara karşı herhangi bir nefretim yok. İkincisi ise yazdıklarım biraz spoiler içerebilir, ona göre okuyun lütfen. Ve evet, dikkatli okumanızı rica ediyorum. Şimdi, bu sıcak ve kurak yaz günlerinde Adanalılar gibi güneşe silah sıkmak yerine kitap okumayı başardım. Kitap çerezlikti, rahat okudum, yazım dili zor değildi ama akıcı da değildi—sadece boş zamanım vardı, o kadar. Kitaba kanma hikâyemse şöyle: İlk kitabının konusu artistik buz pateni olduğu için okumaya yeltenmedim. Çünkü benim buz pateni bilgim Yuri on Ice ile sınırlı ve ilk kitabı beğenen de yoktu çevremde. Ancak bu kitapta basketbol-amigo teması işlendiği için ilgimi çekti ve aldım. Rafımda da uzun süre bekledi. Basketbol, izlemesini de okumasını da en sevdiğim spordur. Hatta Haikyuu ve Hitorijime My Hero'dan sonra almak istediğim manga Kuroko’s Basketball. Alıp okumamayı aklımdan bile geçiremezdim. Ama... almasaydım da olurmuş. Herkesin ballandıra ballandıra övdüğü kitap, nedense bana hiç hitap etmedi. İlk başta düşündüm ki belki ilk kitabı okumadığım için karakterlerle bağ kuramadım, o yüzden de kitap bana uzak durdu. Ama hayır, sebep bu değil. Çünkü Sonat hoşuma giden bir karakter oldu. Baba meselesinde de empati kurabildim. Asıl problem ana karakterdi. -Ve evet arkadaşlar Sonat dışında hiçbir karakterle bağ kuramadım...- Şimdi gelip "Ama Tamay çalışkan, güçlü bir kız" falan diyeceksiniz belki. Üzgünüm ama bana hiç öyle gelmedi. Daha çok, bir erkeğin ilgisini çekince kendini güçlü ve özgüvenli sanan bir karakter gibiydi. Amigo kız grubunun kaptanı olmaya layık olabilir ama "gerçek aşkı arıyorum" diyerek önüne gelen erkekle flörtleşmesi hoş bir durum değildi. Ve bana göre Tamay’da bir karakter gelişimi de yoktu. Yani... sırf kendine takılan kötü lakaplardan kurtulmak için sahte ilişki kuracak, sonra insanlar onu “kolay lokma” olarak görmeyecek ve olay bitecek. Peki gelişim nerede? Gerçek aşka inanan biri bu kadar yüzeysel ilerlememeli. Kitabın sonunda sadece sevgilisi oldu. Karakter gelişimi nerede? Adora yağmura yazmış, karakter gelişimini unutmuş. Tamay benim için katlanılması zor bir karakterdi. Gitmesine sevindim açıkçası, hiç üzülmedim. İyi ki diğer kitapta yok. Konuya gelirsek: Tamay, Zirve Ötesi Üniversitesi’nde okuyan, disiplinli, düzenli ve hayatını planlarla yöneten bir genç kız. Aynı zamanda amigo takımının kaptanı. Hayatını bir proje gibi yaşıyor: derslerinde başarılı, sosyal hayatında kontrollü ve hedeflerine kilitlenmiş. En büyük hedefi, takımını ülke çapındaki büyük amigo yarışmasına hazırlayıp kazanmak. Sonat ise onun arkadaşının ikizi mi ne, tam hatırlamıyorum. Ama Tamay ile uzun süredir arkadaşlar ve Sonat, yanlış hatırlamıyorsam, Tamay’a yaklaşık on senedir aşık. Bir gün Tamay, "gerçek aşkı arama" bahanesiyle basket takımına yeni gelen bir çocukla flörtleşiyor. Tam çocuk çıkma teklif edecekken Doruk çıkıp "Ona da mı yürüyorsun, yuh!" tarzı şeyler söylüyor. Akşamında tüm arkadaşlarıyla partimsi bir buluşma yapıyor ve bu meseleyi anlatıyor. "Olmuyor, bana kolay elde edilen kız diyorlar. Bir çocuğa çıkma teklif ediyorum, o sırada gelip beni rahatsız ediyorlar. Ne yapmam lazım?" diyor. Arkadaşı Güz de "Hımm, güzel soru. Benim bir abim vardı, hmm... ee siz sahte sevgili olun?" diyor. İlk başta Sonat bir şey demiyor, Tamay "Olmaz" diyor, ama en sonunda kabul ediyorlar. Sabahında—BAKIN, SABAHINDA!—herkese "Bu benim sevgilim" diyor. Şimdi birincisi, neden kimse bu kız akşam birine yürüyor, sabahına başka birini sevgilim yapıyor diye sorgulamadı?-Doruk denen tipitip dışında.- Yoksa ben mi fazla taktım? Neyse, eyvallah. PEKİ NEDEN SONAT BASKETBOL TAKIMINA GİRDİ?? Girmesin demiyorum, ama yani sırf sahte sevgili rolü yapacağım diye basket takımına girmek ne? Sonra gerçekten sevgili olduklarında da çıkıyor takımdan... Lütfen, umarım cidden sadece bunun için yapılmamıştır bu kurgu. Ama yapılmış. Bu kısmı nasıl bir motivasyonla yazdın, bilmiyorum... Sonra da pat diye sevgili oluyorlar zaten. Yani çok bir şey de olmuyor. Olan tek şey şu: Karza ve İklim Rusya’ya gidiyor. Tamay Amerika’ya, Sonat buz patenine dönüyor-+Amerika'ya gidiyor.-. Güz tek kalıyor. Bu kadar. Bitti, gitti. Eğer zaman konusunda sıkıntı çekseydim, bu kitabı okuduğum için ciddi ciddi ağlardım. Ama boş vaktim vardı, o yüzden pek koymadı. Kitap bence düzgün işlenmemişti. Bir kopukluk vardı. Belki bize anlatılmak istenen amigoluk kısmı düzgün anlatılamadı. Adora bu konuda yeterince araştırma yapmamış gibi hissettirdi. Ben müzikle ilgili bir şey yazacağımda deli gibi araştırıyorum. Ama Adora sanki kitap hızlı çıksın diye çok uğraşmamış gibi geldi. Daha fazla antrenman sahnesi görmek isterdim. Belki o zaman bu eksiklikler bu kadar gözüme batmazdı. Ama yeterince antrenman sahnesi de yoktu. Kitap bana göre eksikti. Yazım dili de üst düzey değildi, üzgünüm. Olaylar çok hızlı gerçekleşiyor, Tamay birden Sonat’a aşık oluyor. Ay, bayılacağım. Kitapta bana hitap eden tek sahneler Güz’ün sahneleriydi. Bir de basketbol çok az da olsa vardı, o yüzden 5 verdim. Yoksa net 2.
1000Kitap
Ateşten TezahüratAdora Yağmur · İndigo Kitap · 2025736 okunma
·
1.563 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.