Dura Mater Spoiler vermeden bi şeyler söylemek çok zor...
Ama şunu söylemeliyim ki Mater Serisi sizi alıp farklı bir evrene taşıyor. Seride farklı karakterlerin etrafında dönen karmaşık hikaye okuma zevkini artıyor fakat Dura Mater'de artık iyice yapay zekanın ön plana çıkması ve sürekli karşılaştığınız yeni grup isimleri yeni oluşumlar vs. konunun takibini zorlaştırıyor. Her karşılaştığınız yeni oluşumunun hedefleri ve kuruluş amacının sayfalarca anlatılması yer yer çok fazla bilimsel bilgi ile doldurulması kitabı sıkıcı hale getiren kısımları diyebilirim. Ama okuma zevki olarak, size kattıkları hesap edilirse ve yapay zeka çağında yaşadığımız göz önüne alındığında okumaya değer bir seri olduğu söylemek mümkün.
Sadece o kadar emek verdiğim bir serinin sonu böyle mi olacaktı diye bir hayıflanma mümkün ve bence bazı karakterlerin ucu çok açık bırakılmış yani hikayesi yarım kalmış gibi...
3 kitapta da bahsedilen bir çok bölümde sayfalarca okuduğunuz bir karakterin finalde çok başka işler yapacağını hayal ediyorsunuz çünkü ... evet, şu an bunu okuyorum çünkü ilerde bi detay yakalayacağım diyorsunuz.
Ama öyle olmuyor maalesef ,
Sonuna yaklaştığınızda sayfaların aslında sizi tatmin etmeyecek kadar az kaldığını gördüğünüzde bişeylerin ters gittiğini anlıyorsunuz aslında tam bu sırada yazar elleriniz arasına bide yüzyıllar önce yaşamış Galenin öyküsünü koyuyor (yani neon'un kuruluşunun son sayfalarda açıklanması gerçekten çok lazımmış gibi..) o Galen bu Galen mi derken zaten kitap bitiyor.
Bütün olan biteni "yani işte bunlar hep yapay zekaymış" gibi bir sonla bitirmesi ; buralar eskiden hep dudluktu aforizması gibi gerçekten
Dura Mater