Nutuk’u okudum ve şunu anladım,
Bu ülke öyle kolay kurulmadı. Her satırında kan, gözyaşı, ihanet ve dimdik bir duruş var. Atatürk, “boyun eğmedik, teslim olmadık, ayağa kalktık” diyor.Kim ne yaparsa yapsın, bu milletin kaderini sadece millet yazar diyor.
Nutuk, geçmişin değil, geleceğin kitabı.
Okuyunca insanın içi titriyor. “Ben de o mücadeleye yakışır bir evlat mı yım?” diye soruyorsun kendine.
Ve bir şey oluyor:
Tarihini öğrenince, susamazsın. Eğilemezsin. Vazgeçemezsin.