8/10
·184 syf.··
Beğendi
·
2025 16. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 13 Temmuz 2025 00:00
Elime aldığım gibi bitirmem bir oldu. Akıcı ve merak uyandırıcı bir kitaptı. Arka kapağında yoksulluğun pençesinde çırpınan iki insanın arasında gelişen aşk yazıyor ama kitabı okurken bunu nedense hissedemedim. Belki erkek karakterin yaşlı olduğundan olabilir ama bana hissettirdiği duygu aynı açıdan muzdarip( yoksulluk) iki insanın birbirlerini anlamasından oluşan şefkat gibi geldi. Biraz alışılmış biraz saplantı biraz da fakirlik. Belki aşık olmuştur erkek karakter ama kadın karakterden bu duyguyu hiç hissetmedim. Daha çok yetim kalmanın duygusuyla bir yere ya da bir kişiye duyduğu yakınlık gibi geldi. Asıl konuda zaten bu değil. Hayattaki kötü olayların yanında mektup yardımıyla içini dökmek bence. Bu sayede çok yan hikayeler okuduk. O evde kalan iftirayla suçlanan memur asla unutamayacağım bir yer kapladı zihnimde. Yoksulluk gerçekten kötü ama gurur olmadan da olmuyor. Aynı şekilde kızın yazdığı günlüğü okumak da beni hüzünlendirdi. Bu iki olay kitabı daha çok sevmeme vesile oldu. Kısa ve akıcı bir kitap. Bir şans verebilirsiniz.
1000Kitap
İnsancıklarFyodor Dostoyevski · Can Yayınları · 202377bin okunma
·
77 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.