Sosyal medyada abartıldığı kadar var mı?
9/10
·416 syf.··
2025 17. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 15 Temmuz 2025 21:52
Merhaba, çok uzun zamandır inceleme yazmıyordum ama Ebedi Rekabet'i okumaya başladığımdan beri aklımda o kadar çok düşünce var ki kitap hakkında. Bu düşünceleri artık yazıya dökmezsem boğulacaktım düşünmekten :) Kitabı sosyal medyada mutlaka görmüşsünüzdür, o kadar abartıldı ki kitap görmemeniz imkansız bence. Kitabı ben ilk çıktığı dönemde 2025'in ocak ayında almıştım ama sınav haftaları, ödevler, kurslar, araya giren diğer kitaplar falan filan derken okuyamamıştım. Açıkçası anlayamadığım bir şekilde gözümüde korkutmuş biraz ama sonunda kitabı okumaya zaman buldum :) Sonra kitabı bitirdim ve dedimki "Ben bunu niye daha önce okumadım?" İlk olarak kitabın konusundan biraz bahsedeyim. Kitabımız, bir miktar fantastik de olsa aslında ana karakterlerimiz olan Iris ve Roman arasında ki romantik ilişkiye dayalı. Ortada iki tanrı arasında yaşanan bir savaş var, Iris'in çok sevdiği abisi Forest'de tanrılar adına savaşmak için cepheye gidiyor, Iris ve anneside yalnız kalıyor. Iris'in annesi depresyona giriyor, içmeye başlıyor ve işinden atılıyor. Iris'de para kazanmak ve bir işe gitmek için okulunu bırakıyor ve bir gazetede köşe yazarı olarak işe giriyor. Asıl hikayemiz burada başlıyor. Iris burada kendisiyle aynı pozisyonu almak için uğraşan Roman ile tanışıyor. Iris, pozisyon için çalışıyor ancak kendisi çok derin bir depresyon içinde. Hem annesiyle uğraşıyor hem de abisini çok özlüyor. Iris abisine yazdığı mektuplardan cevap alamıyor. Bu sebeple kendini avutmak için abisine mektuplar yazıp, eski bir alışkanlığı olarak mektupları gardıropun altından gardıropun içine atıyor, sonrasında ise Iris bu mektupların kaybolduğunu görüyor. İlk başta bu mektupların bir şekilde büyüyle abisine gittiğini düşünüyor ama mektuplar abisine değil başka birine gidiyor. Bilin bakalım kime gidiyor ;) Bundan sonrası spoiler olur bu sebeple anlatmıyorum. Şimdi kitap hakkında birkaç eleştirime değinmek istiyorum. Kitap düşmandan aşka bunu muhtemelen şu ana kadar anlamışsınızdır muhtemelen, bu konu hakkında şunu söylemek istiyorum hani bazı kitaplar olur düşmandan aşka olur ama kitabın ilk 50 sayfası "düşman" geri kalanı "aşk"tır. Kitap öyle değil ama bu iki kavram arasındaki geçiş hiç yoktu. Yani çok hızlı ilerledi bence aralarındaki ilişki. Bir puanı kırma sebebim bu. Sonrasında söylemek istediğim bir diğer şey Romanın babası çok sinir bozucu. Delirdim ya delirdim adamın sahnelerini okurken. Bu bir sorun değil tabii ama yinede söylemek istedim öyle sinir bozucu bir karakter kendileri. Kitap çok akıcı bu arada onu söylemeden edemeyeceğim, karakterleri sevdim, konu güzel... Kısacası kitabı beğendim ama ana karakterlerin arasında ki ilişkinin hızlı ilerlemesi gerçekten bir sorun bence. Ancak kitap bu senenin favorilerine girer benim için. Sonuç olarak abartıldığı kadar "müthiş! harikulade! kesinlikle okuyun! " gibisinden bir kitap değil ama BENCE konusu eğer ilginizi çektiyse şans vermelisiniz. Evet, incelemem buraya kadardı, buraya kadar okuduysanız çok teşekkürler <3
Ebedî RekabetRebecca Ross · Olimpos Yayınları · 20251,248 okunma
·
40 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.