7/10
·324 syf.··
2025 17. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 17 Temmuz 2025 11:14
Öncelikle kitaba başladığımda Körlük kitabının devamı olması beklentisi içerisinde olduğumdan karakterlerle bir türlü karşılaşamamış olmak ilk başlarda acaba yanlış kitabı mı aldım duygusunu oluşturdu. Sonrasında şekillenen kurgu ile eski karakterlerimizle(sadece doktor ve karısı bellirli bir yere kadar da ilk kör olan adam gerçek anlamda birer karakter profili çizerken fahişe kız, yaşlı adam ,ilk kör ün karısı ise neredeyse hiç yoktu.)İncelemeye gelecek olursam Yapılmış birçok yorumun aksine ben kitabı en az Körlük kadar beğendim. Kitabın başlarında ağır bir anlatım olma sebebini ise kurulmak istenen siyasi çevrenin portresini çıkarmanın yazar açısından zor olduğundan kaynaklandığını düşünüyorum. Kitabın başlarında siyasi karakterler dışında karakter olarak neredeyse kimseden bahsedilmemiş olmasının insanlarda böyle bir his yarattığı kanısındayım. Ama ona rağmen o portrenin içine girebildikten sonra fazlasıyla zevk veren bir kitap olduğunu düşünüyorum ve incelememi kitaptan bir cümle ile bitirmek istiyorum “Deneyimlerim bana şunu öğretti ki en berbat orospu çocukları böyle görünmeyenlerdir”
GörmekJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 202222,9bin okunma
·
31 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.