·88 syf.··Beğendi
···Okunma: 17 Temmuz 2025 18:34 Merhaba! Bugün bahsedeceğim kitap Dostoyevski'nin diğer kitaplarından farklı bir üslup mevcut. Yazar bu sefer de kara mizah türünde çok iyi bir eser ortaya bırakmış. Kitabın içinde iki tane öykü bulunuyor, bunlar: kitabın asıl adı olan "Timsah" Ve "Gülünç Bir Adamın Düşü" Bu kitap yazarın yazmadan önce yazdığı son öyküdür
Timsah öyküsünde insanların batı hayranlığını ve makam hırsını anlatmaktadır. Genel mesaj budur. Ayrıca Timsah, yazarın mizah anlayışını en çok hissettirdiği öyküsü. Timsahın konusundam bahsedeyim biraz. Eşiyle timsah gösterisini izlemeye giden İvan Matyeviç beklenmedik bir şekilde hayvana yem oluverir; ancak belki de bir timsahın içinde yaşamak sanıldığı kadar kötü değildir…
Dosteyovski bu öyküsünde yine ustalığını konuşturmuş adeta, mizahi yolla anlattığı bu öykü de her zaman yaptiğı gibi insan analizlerini yapmaktan da geri kalmamış. Okurken hiç sıkılmadan okudum hatta eğlenerek okudum diyebilirim. Absürd ögeler taşıyan bir öyküydü. Bana birazcık Dönüşüm romanını anımsattı ama sadece timsahın ana karakteri yutma kısmı. Kısa bir öykü olduğu için anlatacak çok şey de yok aslında. Tek olumsuz eleştirim bu öykünüm sonunda kurgu yarım kalmış gibi geldi ve biraz hayal kırıklığına uğradım.
Gülünç Bir Adamın Düşü” ise, büyük eserlerindeki tüm karakteristik özellikleri bir arada taşıması ve iyimser mesajlar veren tek eseri olmasıyla diğerlerinden ayrışır. Yazarın karakter analizi yine bu öyküde de var. Dosteyovski'nin insan analizlerimine gerçekten bayılıyorum. Bu öyküde de bir adamın düşünü anlatması ve daha sonra da düşünü yorumlamasını okuyoruz. Bir sonraki yorumlarda görüşmek üzere , okur kalın hoşçakalın, esen kalınn