Herkesin anlayarak okuması gerektiği ve başka bir kaynağa ihtiyaç olmadığı kitabın içerisinde defalarca kez söylenmiş. Sorgulamayı ve düşünmeyi, adaleti ve güzelliği öğreten bir kitapla toplumumuzu bulunduğu duruma getirebilmelerinin tek açıklaması, insanların kitabı anlayarak okumamış olduğunu gösteriyor. Ülkemizdeki din ile bu kitap bazı ritüeller dışında örtüşmüyor.