Oscar wilde ile bir türlü anlaşamadım. Kitapları her ne kadar edebi olsa da bana hiç hitap etmiyor. Nitekim bu kitapta da öyle oldu. Bu bir balad yani şiir gibi ama ağıt gibi de. O yüzden hızlı okunabiliyor. Edebi yönden çok iyi cümleler mükemmel. Ama bende sorun yaratan şey bu baladın kadın katili bir adam için yazılmış olması. Oscar Wilde haksız yere gay olduğu için 2 yıllığına reading zindanına hapsedilir. Zindana getirilen bir katil idam vaktini beklemeye başladığında oscre wild ona acır. Gerçek bir olaya dayanıyor Bu kitap ve bu mahkumun adı Charles Thomas wooldridge. Kendisini görmek istemeyen ve sevgisine karşılık vermeyen eşi laura'yı boğazını keserek öldürmüş. Ne kadar tanıdık bir olay değil mi Bizim ülkemiz için. Ama oscar wilde ne yapıyor bunu romantize ediyor. Ve herkes öldürür sevdiğini diyor. Evet o çok bilindik dizeler bu kitaptan. O yıllarda eşini öldürmek azımsanacak bir suç muydu toplum tarafından bilmiyorum ama yargı onun idamını istedi doğal olarak (aslında şu anda da olması gereken şey bu bizim ülkemizde). Ve hem idam mahkumunun hal ve tavırları hem de Oscar wild'ın ona duyduğu sempati direkt satırlara yansıyor ve bu beni çok rahatsız etti. Belki o zamanlarda yaşasam romantik bulabilirdim, ama şu an bence çok iğrenç bir olay. Bir kadın katilinin güzellemesini yapmak asla savunulabilir bir şey değildir edebi olarak yine iyi bir metin ama içerik olarak fena. Aynı zamanda yazarın son kitabı bunu yazdıktan sonra 2 yıl içinde ölmüş. İdam mahkumu hak ettiğini buldu. Ne mezranın bir ismi var ne kefeni yanmış kireçle falan gömülmüş bunun hiç romantize edilecek bir yanı yok. Bir kadın katili kendisi. Sevgisine karşılık bulamadı diye bir kadını öldürmekten tabii ki ceza alacaktı. Yazarın çok bilinen cümleleri de aslında çoğu katile bir çıkış yolu veriyor gibi. Hatırlatmak için yazıyorum aşağıya
"Oysa herkes öldürür sevdiğini
bunu böyle bilin
kimi hazin bir bakışla öldürür
kimi Latif bir sözle
korkaklar öperek öldürür
yürekliler kılıç darbeleriyle"
Yorumu size bırakıyorum kitaplığınızda olması gereken bir kitap mı evet çünkü klasiklerden ancak içerik olarak maalesef günümüz dünyasında sınıfta kaldı.