·488 syf.····Okunma: 26 Temmuz 2025 01:16 ARACHNOID MATER
Mater serisinin ikinci kitabı olan Arachnoid Mater, ilk tanıdığımız karakterleri bizi gizemli ve heyecanlı yolculuğa davet ediyor. Pia’ ya ek olarak yeni karakterlern de katıldığını görüyoruz; Atlas , Alhazen, Noah ,Dura , Coccyx , İris …
** Arachnoid Mater ne demek?
Arachnoid Mater; Pia Mater’ in hemen üzerinde yer alan ve görünüş olarak örümcek ağını andıran diğer tabakasına denir.
Pia beyin fizyolojisi iken, Arachnoid beyin fizyolojisi ve yapay zeka gelişmeleri ile ilerliyor.
Hiç kimsenin varlığını bilmediği çok büyük , gizli bir güç olan Neon’un yapısını görüyoruz.Bu yapının içinde Orion ,Kranial ve Optegenleri öğreniyoruz.(alt üst ilişkisi)
Neon tarikatı aslında Alef’in peşindeylen Alef’in ölümüyle incelenen beyinde izleri bulunan Pia’nın(yani Tesla’nın) peşine düşüyor.İlias ‘ın intikam almak için Coccyx ile birlikte Galen’in şirketine düzenlediği siber saldırı Neon için de yararlı oluyor.Galen , Pia’yı korumak için her şeyi göze alan cesur adam.En çok Devin’e üzüldüm…
Hikaye bilimsel araştırmalarla desteklenen kurgusal bir evrende geçmekte.İnsan beyninin işleyişi, nörobilimsel deneyler ve etik ikilemler gibi derin temaları işliyor.
Muhteşem bir kurgu okurken kitabı elinizden bırakamıyorsunuz.Ve yine yazar süpriz bir sonla bitiriyor.
*İnsan fizyolojisinin en çılgın özelliklerinden biri de buydu. Şartlar ne olursa olsun bir şekilde hayata adapte olmayı başarıyordu.Çünkü yaşam denen şey o kadar mükemmel bir şarkıydı ki her türlü zorluğa adapte olabilirdi insan.
*“Stressiz bir insan olabilir mi ?” sorusuna cevabı çok netti.Stressiz bir insan tabi ki de olamazdı.Çünkü Selye’ye göre stressiz bir insan, ölü insan demekti.Yani yaşayan her şey için bir stres söz konusu olmak zorundaydı.
*İşte herhangi bir tehlike karşısında vücudun geliştirdiği bu ‘ savaş ya da sıvış‘ durumuna ‘stres cevabı’ denir.Yani stres düşünüldüğü gibi baş belası bir durum değil, vücudumuzun doğal fizyolojik tepkilerinden birisidir ve çoğu zaman hayat kurtarıcıdır.
*Kaynayan su patatesi yumuşatırken yumurtayı sertleştirir.Yani asıl mesele ne olduğunuzdur, koşullar değil…
*Tam da şu anda hayatın en üzücü tarafı, bilimin bilgi biriktirme hızının , toplumun bilgelik edinme hızından daha fazla olmasıdır. ( Isaac Asimov)
*Özgür olmayan bir beyin ile sadece bildiklerinizi tekrar edersiniz. Keşfetmek istiyorsanız , uçmanız şart .Bırakın istedikleri gibi uçsunlar.
*Zeka duyduklarının yarısına inanmaktır.Deha olmak ise, hangi yarısı olduğunu bilmektir. (Robert Orben)
*Bir Şaman’ a sormuşlar ; “Zehir nedir?” diye.
“İhtiyacınızdan fazla olan her şey zehirdir!”demiş.Bu güç de olabilir, tembellik de.Yiyecek, ego, hırs, ihtiras, kendini beğenmişlik, kıskançlık, korku , öfke, nefret, hatta iyi niyet bile…
*Ne yaparsan yap, DNA’nda yazılı değilse, olmaz.
*Normal denen şey bir illüzyondur.Zira örümcek için normal şey, sinek için tam bir kaostur.(Charles Addams)
*Hayatı bir uçak yolculuğu gibi düşün çocuk.Yeri geliyor yükseliyorsun yeri geliyor alçalıyorsun.Ama hangi yükseklikte olursan ol, en temel kural asla unutma.Eğer hayatının içinde ölümcül bir basınç değişikliği olursa, maskeyi önce o koca kafana takman gerek çocuk.Sonra yanındakine yardımcı olacaksın.
*Kör bir insana görmediği için kızabilir misin ya da sağır bir insan seni duyamadığı için öfkelenmen ne kadar mantıklı?Onlar da böyle işte.Senin anladıklarını anlamayan bir grup kör ve sağır insan.