Hayatı metaforlar ile acımasız bir bakış açısından göz önüne sermiş bir roman. Gerçekler ağır olsa da kesinlikle okunmasını tavsiye ediyorum. Kafka’nın karakteri geri bira mızmız olduğunu kabul edip o şekilde bakmak lazım gerçekten eşi benzeri olmayan bir eser.