Puan vermedi·320 syf.··
2025 144. kitabı
AĞZIMA LAYIK . Westerleen Köyü'nde neler oluyordu öyle? Geçim zorlaşmış, kuraklık ve kıtlık zirve yapmıştı adeta. Oysaki anneleri yaşarken böyle miydi? Ne köyde yaşam bu şekildeydi, ne de kendileri. Birlikte mutlu bir şekilde yaşayan sevgi dolu bir aileydiler. Belki de, ailesine gelen kuraklığın sorumlusu Ilse'ydi: üvey anneleri. Gretel, gece sessizliğinde yeterli aş olmadığı için aç kaldıklarını ve ikizleri artık ormana bırakması gerektiğini duymuştu ne de olsa. Ormandaki cadının oğlanları kaçırıp yediği haberlerinin ardı arkası gelmezken, Lord Fabian'ın oğlu Jakop da kaybolmuştu. Yoksa onu da mı cadı kaçırmıştı? Ve işte o gecelerde ikizleri yine ormana bırakmıştı babası. Günler sonra ikizler ve Jakop geri geldiğinde soruların sonu gelmiyordu. Ve kulaklarda yankılanan tek ses: " Cadı öldü, Hansel cadıyı öldürdü " idi. O anda yanık ellerine bakan Gretel, bir şeylerin açıklanması gerektiğinin farkındaydı... Christoph'la evlenmesi gerektiğini söyleyen ailesi ve gerçeği kabul etmek istemeyen Westerleen halkı olsa da, Gretel'e küçük geliyordu işte buraları. İkizlerin daha önce kurtulmayı başardığı karanlık, tehlikeli orman, Gretel'e fısıldıyordu;"Sizi ikinci kez özgür bırakmayacağız " . Fakat genç kız, cadı Esther'i ocağa atıp erkek kardeşi ve Lord'un oğlunu kurtarabilmişse, hayallerine de kavuşmayı başarmalıydı. Masaldan yola çıkarak gençlik kitabına uzanan bir yol #ağzımalayık . Ülkemizde de yer yer malesef devam eden, dünyanın çeşitli yerlerinde ise bariz görülen kızların_kadınların haklarına değinilen bir masal. Oğlanlar yapabilir, onlar güçlüdür fakat kızsan senin yapmana ne izin vardır ne de takdir. Cadının da cadı olmasının ardındaki gerçeklerin, bir şeyleri kabullenmemesinden olduğunu anladığımız ve kızlara özellikle okumalarını, bağnaz kalmamalarını, özgüvenli olmalarını ve güzel bir elbisenin bir kızı güçle doldurduğundan ziyade en büyük becerinin okumak olduğunu vurgulayan, hayallerinin peşlerinden gitmelerini teşvik eden bir masal bu. Çok severek okudum Kızlarıma da farkındalık yaratmak, içlerindeki gücü ortaya çıkarmak ve özgüven sahibi olmaları adına okutacağım. #tavsiyemdir sizlere. Keyifle . Masallara farklı açılardan bakmak dileğiyle . . .
Ağzıma LayıkGina Blaxill · XLibris Yayınları · 20255 okunma
·
35 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.