·144 syf.··Beğendi
···Okunma: 31 Temmuz 2025 13:59 Bende yeri çok ayrı olan, çok severek okuduğum yazarlardan biri Sabahattin Ali. Çok uzun kitaplardan sonra kısa olması sebebiyle seçtiğim bir eserdi. "Değirmen." Ancak diğer eserleri kadar akıp giden bir eser bulduğumu söyleyemeyeceğim. Ama yazarın zaten önsözünde “Şiir ve hikayelerim arasında, yazmış olmaktan utanacağım kadar kötüleri olduğunu biliyorum.” diyerek başlamış. Bunların bir kısmını çocuk denecek bir yaşta yazdığını, bunun mazeret olmadığını düşünmekle birlikte yine de kendisine ait oldukları için okurlarla buluşturduğundan bahsetmiş. Sonunda da kibarca iyi ve kötüyü ayırma külfetini okuyucuya bıraktığı için özür dilemiş.
16 kısa öykülerden oluşan bu kitapta her zamanki gibi toplumsal sorunlara değinmiş Sabahattin Ali. Dilini ve tasvirlerini çok beğendiğim ancak öykülerin bazıları sanki yarıda kalmış hissi veriyor okurken .Bir öykünün sonunu getirmeden yeni bir hikayeye atlıyormuş gibi kopuk kopuk hissettirdi okurken.. Ama tüm bunlara rağmen yazarın bendeki yeri hiç bir zaman değişmeyecektir.
İçlerinde "Birdenbire Sönen Kandilin Hikayesi"
"Değirmen" "Kurtarılamayan Şaheser" ve
"Kırlangıçlar" öykülerini beğendiğim bir eser oldu.