Operasyon Adı:Balkan Kızı
4/10
·464 syf.··
2025 47. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 31 Temmuz 2025 23:30
Selam dostlarım. İlk askeri kurgumu okumuş bulunmaktayım. Zaten genel olarak askeri kurgu insanı değilim. Özge Naz'nin imzasına denk geldim ve Bronz ile Bir Kibritle Yok Olmak’yi alıp tanışma fırsatı buldum. Kendisi çok tatlı bir kadın gerçekten. Neyse, bu anlamsız anımdan sonra gelin başlayalım ksndlns. Konu: Yüzbaşı Barut, ekibiyle beraber "Hayalet Timi." 16 yıl önce Türkiye’den Makedonya’ya kaçırılan Talia’yı ülkesine geri götürmek için göreve başlarlar. "Operasyon Adı: Balkan Kızı." Yalanlarla büyüyen Talia, gerçekleri kibrit kutuları ile öğrenir. "Bil ki seni almaya geliyorum, Balkan Kızı." İçerik: Cinsel içerik yok (birkaç kelimelik öpüşme sadece), şiddet ve ölüm var. 14 yaş üstü denebilir bence. İzlenimim: Yazarla tanıştığım ilk kitabın bu olması üzdü. Yine de Bronz’a şans vereceğim. Dediğim gibi, ben askeri kurgu insanı değilim ve askerî alanda herkesin bildiği kadar biliyorum. Sevmediğim noktalar şunlardı: 1. Kitap aslında güzel başladı. Geçmişteki karakterlerin yaşadıklarını öğrendik ve bu, benim karaktere karşı daha çok empati kurmamı sağladı. Ama onun yerine geçmiş–şimdi akışında gitseydi daha heyecanlı ve meraklı olabilirdi. Mesela biz de sırları Talia ile öğrenseydik. Talia öğrendiğinde ben zaten biliyordum. 2. Barut 32 (galiba) yaşında bir yüzbaşı ve bazen liseli ergen gibi davranıyor. Buna ekibi de dahil. “The bacım” kelimesi geçti resmen yaa... Örnek yazmak isterdim ama alıntılar uzun. Yamalı kod adında ekibinde bir asker var ve sürekli “Kurban olduğum komutası” diyor. Tam anlatabildim umarım. Yani pek yaşlarına göre davranmıyorlardı bence. Kendi aralarında tabii ki eğlenecekler ama bu diyalogları beğenmedim açıkçası. 3. Çok küfür vardı dostlarım, yani ben kitapta aşırı küfür sevmiyorum. Hatta bir küfür beni bayağı rahatsız etti (söylemek istemiyorum şu an, utanıyorum skbdks). Harp okulundan can dostu Barış ile yaralanırken bile Barut şaka peşinde: “Vurulduk mu?” diyor Barış. Barut ise “Yok a.k. sadece mermiyi bize yönettim.” tarzında konuşuyor. (Kitap yanımda değil, bu yüzden alıntıyı tam hatırlamıyorum, kusura bakmayın.) Bu bana çok garip geldi, bilmiyorum. 4. Sevmediğim şey: Barış arkadaşlar, direkt. Tamam, gazi oldu, vatanı için anlıyorum ama SPOİ OLABİLİR: Çok sevdiği, hatta evlenme teklifi ettiği kızdan onu üzmemek için ayrılmak ne demek? Kız sürekli yanında olmaya çalıştı ama o sürekli itti. “O, benim gibi sakatı ne yapsın?” diyor. SEVMİYORUM, BU YÜZDEN AYRILIYORUM demiyor da!!! Ve Barış gazimiz, Hayalet Timi’ne seçildiği aynı gün bir kıza “Çok iyiymiş yaa” diyor. Anlıyorum Barış... 5. Neden herkes Barut’u evlendirmeye çalışıyor nsösndöandls? Ablası, askerleri ve hatta düşmanı... Yani kitap sanki Barut’un evliliği üzerine gibi skndksnd. 6. Bunun dışında Hayalet Timi seçiminin bu kadar hızlı olması garip geldi. Önemli bir seçim sonuçta, nasıl hemen oldu bu? Barut herkese “Kimseyle bağ kurmayın” diyor ama kendisi bağ kuruyor. Anlattıkça fark ettim, ben galiba kitabı sevmedim dostlarım skbdlsnd. Sevdiğim yönler var mı? Yani... sanırım kitabın başlangıcı güzeldi. İşkence ettirecek gibi değildi kitap, yine de akıcı bir şekilde okudum. Biraz da 4 puanı yazarın kendisi için slsnkdns. Talia hakkında da... bilmiyorum, birazcık zeki değil. Seriye galiba devam etmeyeceğim çünkü heyecanlı da bitmedi. O kemer bölümü neydi ya NEMNSLDNSKDN Lise aşkıı ldneks Ve Balkan Kızı’nın göle düştüğü kısımda güldüm açıkçası skbdksnd. Sevenleri varsa kusura bakmasın ama zaten askerî kurgu benlik değil. Beklentim de düşüktü zaten. Yine de askerî kurgu seviyorsanız öneririm. Aklıma geldi, sevdiğim şeyler: Türk kanım kanafı ve bazı sahnelerde duygulandım. Keyifli Okumalar dilerim♡ Okuyanları yoruma bekliyorum.
1000Kitap
Bir Kibritle Yok OlmakÖzge Naz · Guardian Yayınları · 02,311 okunma
·
1.034 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
"Talia hakkında da... bilmiyorum, birazcık zeki değil." Suzme salak dememek icin bin takla atmışsın vsjqvsjkahjvwhsjwl