·384 syf.····Okunma: 02 Ağustos 2025 02:08 Kitap beni direkt içine çekti, çıkamadım diyebilirim. Ya okuyordum yada günlük hayatta düşünmeden duramıyordum. Kitap başlarda harikaydı fakat sonlara doğru beni çeken etki kayboldu. Kitap mükemmel kurgulanmış, içeriği çok cazibedar fakat sanırım bu kadar aşk beklemiyordum. Katniss başlarda bana çok asil, havalı, güçlü bir kız havası verirken sonlarda numaracı, itici küçük kız havasını verdi ve açıkçası bu kitaba bakış açımı biraz değiştirdi. Kitabı kısaca özet geçmek istersek, Panem adlı ülke 12 Mıntıka'ya bölünüyor ve bu her bir Mıntıka kendi özelliğiyle öne çıkıyor. Bu mıntıkalar, Capitol adlı şehirden yönetiliyor ve Capitol gerçek gücün kendisinde olduğunu göstermek ve hayatlarınız bizim ellerimizde demek istercesine her sene tüm mıntıkalardan 12-18 yaş arası birer kız ve birer oğlan seçip ölümcül bir oyuna sokuyor -Açlık Oyunları'na- hayatta kalan son kişi galip sayılacak.
Buraya kadar her şey harika, Katniss'in kardeşi için haraç olmaya gönüllü olması, yaptığı cesurca yolculuk, savaşta hayatta kalma becerisi, Rue ile ittifak kurması vs. buraya kadar çok hoşuma gitmişti ta ki oyunun kuralı değişene dek. Peeta'yı bulmasını bende istedim ama savaş bitene kadar sarmaş dolaş olmaları ve dakika bir öpüşmeleri beni acayip bunalttı. Kitap akışına göre gidiyor olabilir ama ben pek keyif almadım. Kitap bu noktada benim için okunabirliğini kaybetti. İnşaallah bir sonraki kitabı beni bu kadar bunaltmaz. Okuyacak olanlara keyifli okumalar diliyorum...