"Canlı Cehennem"
10/10
·88 syf.··
2025 16. kitabı
Dr.Arata Osada'nın hazırladığı bu kitap 25 kişinin Atom Bombası gününün anılarını içeriyor(Normalde kitaba 65 kişi seçmiş fakat bu yayınevi 25 kişiyi eklemiş) ve hepsinin tek tek hikayelerini , anılarını ve acılarını görüyoruz. Hiçbirini mutlu bir sonla görmediğimiz bu anılarda hepsinin buruk ve yarım kalmış hayatlarını görüyoruz hem de tüm açıklarıyla... Kimi Annesini , Babasını ve Kardeşlerini kaybediyor çoğu ise Atom Bombasından onlara kalan vücutlarındaki izlerle yaşamaya devam ediyor ki ileri zamanda kimileri bunlarla dalga bile geçiyor ki kitapta anılarda buna değiniliyor. 3 gün sonra 6 Ağustos 1945,yani Atom Bombası atılmasından 80 yıl geçmiş olacak ve hala kanayan yaralar olduğu belli.Her hikayenin sonunda bilimin gelişmesinin bu yoldan çok kötü olduğunu belirtip,birkaç kişinin makamı yükselip ve cebi dolacak diye insanlığa söylemeleri iyi bir yer oluyor... Kitabın maalesef baskısı yok ve Sahaflarda ve ayrı olarak kişilerin ikinci el satışıyla bulunabiliyor ki umarım birçok kişi bu eseri okur ki Dr.Arata Osada'da bunu istiyor,bu sözleriyle insanların yüreklerine Anıt dikmek istemesi ve bunun insanlığın yüreğinde hep yaşamasını istiyor...
Japon Edebiyatı
Atom Bombası ÇocuklarıArata Osada · Sol Yayınları · 196542 okunma
·
73 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.