·264 syf.··Beğendi
···Okunma: 05 Ağustos 2025 13:51 üstâd'ın otobiyografisi. lâkin üstâd bu kitapta hayat hikâyesine kenarından köşesinden, önemli noktalara özet mâhiyetinde yer vererek değinmiş. yani öyle kare kare tüm hayatını paylaşmamış okuyucusuyla; mürşidiyle (seyyid abdülhakim arvâsî) tanışmasından evvelki hayatını şöyle bir anlatmış, sonrasını ise hep "o"na ayırmış, "o"nu anlatmış. hattâ öyle ki, kitabını "tanıyıncaya kadar" ve "tanıdıktan sonra" şeklinde bölümlendirmiş, ve hattâ "tanıdıktan sonra"sına daha fazla önem göstermiş. dolayısıyla, okur gözüyle değerlendirirken kitap için "üstâdın hayat öyküsü" demekten ziyâde, "fikrî muhasebesi" desek daha yerinde olur sanırım.
o dediği kişi , şeyhi abdülhakim arvasi.öylesine etkilenmdim ki ilk okuduğumda ; birkaç defa okumaktan kendimi alıkoyamadım.
ne bahtlıymış ki necip fazıl böyle bir Allah'a dostuna dost olmak şerefine nail olmuş.