10/10
·240 syf.··
Beğendi
·
2025 16. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 27 Temmuz 2025 08:39
UYUYUNCA GEÇMEYEN ŞEYLER VAR   "Yaranın büyüklüğünü insanlara yüklediğin anlamın derinliği belirliyor ve ne kadar büyük anlam yüklersen  yara o denli derinde kanıyor; ruhuna, düşüncelerine ve hayatına o oranda etki ediyor. "   "Insan hiçbir zaman gördüğü ile yetinmemeli, mümkün olduğunca o şeyin ardını da görmeye çalışmalı. Eğer göremiyorsa temkinli davranmalı! Zira kötü sürprizler yerle bir edebiliyor insanı!"   Okumaya başladığımda eser biraz farklı geldi. Yazarımızın eserleri deneme-inceleme olduğu için kalemini öyle sevmiştim. Bu eserin içeriği roman, ve ilk başlarda biraz sıkıldım ancak ilerledikçe sevdim ve merakla okumaya devam ettim. Eserde konusu geçen He-Man benim de güç aldığım bir karakter. Dönüşüm sırasında söylediği cümleleri ben de arada söylüyorum yıllar geçmiş olmasına rağmen. Ve Türkiye'nin gündemi olan orman yangınları içimizi yakarken eserde de okumak daha bir üzdü beni. “Karıncadan file canını yaktığımız canlılar, tek bir çiçekten başlayarak katlettiğimiz ormanlar... Zehirlediğimiz denizler, akarsular. ... ve çok değil yakın gelecekte çocuklarımız içilebilir bir damla su, ekilebilir bir karış toprak için savaşmak zorunda kalacak! Bugün petrol için verilen savaşların yerini yarın Su savaşları alacak...” demiş yazarımız. Kıymet bilmiyoruz verilen nimetleri umursamıyoruz...   Eserden güzel ve etkileyici notlar çıkardım. Fikret ve Pia’ya öylesine üzüldüm ki yüreğime bir yumru oturdu adeta... Hele ki Pia'nın mektubunu okurken göz yaşlarımı tutamadım. Parkta okuduğum sıra insanlar neler düşündü bilemiyorum. Öyle hassas okurlarız ki karakterler için üzülüp ağlıyoruz. Tufan karakterinin iç dünyası ve yalnızlığı da ayrı bir üzücü konu... ama her şeye rağmen Çarşaf ve Yastık hep yanında idi, bu isimlerin ne olduğunu okuyunca göreceksiniz.  Eseri okurken kendinizle de yüzleşiyorsunuz. O kelimeler, cümleler canınızı acıta acıta öğretiyor acı gerçekleri. Kabullenmek istemediğimiz şeyleri gözümüze soka soka gösteriyor okurlarına... şöyle bir silkeleniyorsunuz satır aralarında, kendi değerimizi neden bir kenara bırakıp görmezden geliyoruz ki... Bazen okuyarak, bazen de yaşayarak öğreniyoruz yaşamı... Ruhunuza şifa olacak bir kitap.  Ancak eser öyle bir yerde bitti ki, dedim hani Pia'ya gidecektik. Eserin devamı olacak gibi. Yazarımızın emeğine yüreğine sağlık.   #cihadkök #uyuyuncageçmeyenşeylervar #okudumbitti #yorum
Uyuyunca Geçmeyen Şeyler VarCihad Kök · Arunas Yayıncılık · 202582 okunma
·
48 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.