7/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2025 14. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 11 Ağustos 2025 14:47
Küçük bir kasaban çıkıp, hekimlik, esnaflık, yazarlıkla ve sinema alanında kendini geliştirerek adını duyurmuş olan Ercan Kesal... Hayatı boyunca öğrenci olmayı hiç bırakmadan çalışıp çabalayan,usta-çırak, öğrenci-öğretmen ilişkisini hayatının her alanında kullanan vazgeçişlerin aslında yepyeni başlangıçların insanı... Yenal Bilgici nin sorularıyla başlayan söyleşi, samimi bir ortam oluşturarak Kesal'ı daha yakından tanımamızı sağlar. Söyleşi yedi ayrı bölüme ayrılarak, her bölümde farklı konular ele alınır. Birinci bölüm, kendinden kısaca bahseder, hekimliği, sinemaya adım atışı, etkilendiği isimler gibi konuları içerir. İkinci bölüm, çalışmak üzerine, Yoğun tenpoda çalışmak, sürekli yazan okuyan, not alan araştıran biri olmak... Üçüncü bölüm, Yeni başlangıçlar aynı zaman da vazgeçişleri... Hayatının her döneminde bir şeyler vazgeçmiş, yatılı okuldan, siyasi ve diş hekimliğini tamamlamaktan, devlet memurluğu bırakıp özelde hizmet vermesinden, bir dönem hastane açması, en sonunda hekimlikten vazgeçişi... Dördüncü bölüm, bazı kelimelerin derin anlamları olduğu ve sözlükteki tam karşılığını bulamaması yani bazı kelimeler bütün duygularımızı harekete geçirebilecek kadar güçlüdür... Beşinci bölüm, Daha çok gençlerle ilgili görüşleri, Neden sorumluluk almayıp neden dünyaya sahip çıkmıyorlar? Neden seslerini çıkarmayıp tepki vermiyorlar?Neden hayata umutsuz bakıyorlar? Soruların yanıtlarını sadece gençleri suçlayarak bulamayız, çocuklara kusursuz bir hayat sunmaya çalışan biz ebeveynler de sorumluyuz ... Altıncı bölüm, Hayat bitmeyen öğrenmeler manzumesi... Yaşadığımız boyunca sürekli bir şeyler öğreniyoruz, kimi zaman usta-çırak ilişkisi içinde kimi zaman öğrenci-öğretmen ilişkisiyle ama hep bir şekilde öğreniyoruz. Yedinci bölüm, Yaptıklarımız,yapmadıklarımız hepsinden biz sorumluyuz.. Kesal bir işe başlarken yazarlıkta olsun , sinema alanında olsun işinin en iyi şekilde yapmaya çalışıp, sorumluluğunu alır kendisine faydası olan her şeyi kullanır. Yapılan işlerde hangi alanda başarılı ise insan o alanda hiç yılmadan çalışmalı ve bunu severek isteyerek yapmalı...
Cebimdeki Ekmek KırıntılarıErcan Kesal · Kronik Kitap · 2022614 okunma
·
84 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.