Elfhame’e Dönüş (inceleme spoilersız)
Puan vermedi·328 syf.··
Beğendi
·
2025 80. kitabı
Zalim prens serisinde Jude’un erkek kardeşi olan Oak’u ve son kitapta gördüğümüz Wren’i konu alan kitapla geldim. Artık böyle aynı evrenden farklı karakterleri yazma olayı çok sık oluyor o yüzden hepsini okuyasım gelmiyor ama bu kitap onlardan değildi. Sebebi hem Zalim Prens’in çok sevdiğim bir seri olması hem de kitabın konusunu gerçekten ilgi çekici bulmam. Karakterler: Oak karakterini büyümüş, serideki Jude’un yaşına gelmiş şekilde okumak biraz garip hissettirdi başta. Ama Oak’un Cardan’dan ve ailesindeki çoğu kişiden bir parça taşıdığını, hepsinin harmanlanmasıyla nasıl bir karakterinin olduğunu görmek çok güzeldi. Wren yani ana karakteri de çok sevdim. Oak’un ağzından okuruz sanmıştım ama böyle çok güzel olmuş. Wren karakteri sadece serinin son kitabında kısa gördüğümüz bir karakter olsa bile içinde bulunduğu durum başından beri çok ilgi çekiciydi. Jude’un bile merakını uyandırmıştı. O yüzden konu bakımından mantıklı ve güzel bir seçim. Wren’in karakterinde de Jude’dan az da olsa izler görebiliyorum. Umarım iki kraliçe düşman olmaz Zalim Prens vs Yalancı Varis: Konu bakımından ilgi çekici olduğunu söylesem de Zalim Prens kadar iyi değildi kesinlikle. Belki ikinci kitaptan sonra fikrim değişir ama Zalim Prens karakter açısından daha zengin, daha sürükleyici bir seriydi. Bu Yalancı Varis kötü demek değil tabii ki. Sadece Zalim Prens’in yeri ayrı:) Kitabın sonu: Bu kitabı uzun zaman sonra ikinci okuyuşumdu. Çoğu şeyi unutsam da bu sefer sonunu tahmin edebildim ama ilk okuduğumda şaşırdığımı hatırlıyorum. Gerçekten tam bir fantastik kitap sonu. Bunu atar atmaz bile ikinciye başlayabilirim o derece. Vee küçük bir şey daha. Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama kitabın çevirisi kötüydü, bazı cümleleri anlamlı şekilde çevirememişler bence. Zalim Prens’in çevirisi de kötüydü zaten şaşırılacak bir şey değil.
Yalancı VârisHolly Black · Dex Kitap · 2023109 okunma
·
256 Gösterim
4 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Zalim prensin cevirisinden cok korkuyorum ama bir o kadar da okumak istiyorum karakterleri merak ettigimden dolayı
Melie
Gönderi Sahibi
Ya çeviri özellikle ilk kitapta sıkıntı ama sonra biraz düzeliyor yine. Ama buna değer Sena oku!!
Yorumun çok tatlı ve güzel olmuş umarım bende yakın zamanda okuyabilirim🫶🏻🩷
Melie
Gönderi Sahibi
Ay teşekkür ederim inş okursunn
Dex çeviri işini yapamıyor. Zalim prensin de çevirisi kötüydü ve çoğu okur şimdiki zaman ekini istemediği için kitabı değiştirerek farklı bir çekim ekiyle yazmıştı 2 ve 3’ü. Yani gerçekten beceremiyorlar şu çeviriyi.😑
Melie
Gönderi Sahibi
Bazen insanın tüm hevesini kaçırıyor ya.. bazen cümlenin ne anlattığını anlamadım bu kitabı okurken
Yazdiğin için teşekkürler 🤍🫶