Romanın tanıtımında Halid Ziya nin oğlu Velad in intiharı üzerine yazılmış hassas zarif bir anlatı denilmektedir. Ancak Vedat in intiharı arka fonlardan biridir. Roman başta Serve tu funun döneminin sayılı romancilarin Halid ziya ve Mehmet Rauf un yazdıkları Aşk i memnu ve eylül romanını tahlil edip Vedat in intiharini güya bu eserler arasında bir bağlantı kurmaya zorlamaktadir. Bununla da bitmeyen roman Atatürk ün latife hanım la evliliği ve Fikriye hanım in karşılıksız aşkını da işlemektedir. Selim ileri cok değerli bir yazar olmasına karşın en az talep gören romanı sanırım budur. Bunun sebebi roman denilecek özelliklerin az olmasi ve anlatıcı dedigim selim ileri nin kameraman bakış açısını kullanıp olayların cok dışında kalması. Romanda anlatıcı ile beraber gecen Mediha hanım var ki onu bir türlü anlayamadığım kim olduğunu. Vedat in intiharı üzerine düşündüğüm şey şuydu cok iyi eğitim almış bir gencin Cumhuriyet sayesinde yurtdisi elciliklerde görev alıyor almanca İngilizce biliyor piyano calisiyor Galatasaray üniversitesiden mezun olmasına rağmen intiharı ediyor bu kadar donanımlı bir insan ancak cok mutlu olmaliydi. Halitziya günümüz ebeveynleri gibi oğlunun tahsiliyle yakından ilgileniyor ama sonuç hüsran. Acaba çocuklarımızı maddi anlamda donatirken manevi anlamda cokbos mu bırakıyoruz onlar belki de çarşıya küçük bir esnaf olmayı bu kadar başarılı birozgecmise değişirler mıydı?