Ayrılık Vakti - Jodi Picoult
8/10
·448 syf.··
Beğendi
·
2025 19. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 14 Ağustos 2025 16:43
Merhabalar herkese... Jodi Picoult kaleminden Ayrılık Vakti isimli kitabının kendimce incelemesiyle buradayım. Kitabın konusu; Bir annenin korkutucu sevgisi. Bir kızın yakıcı gerçeği arayışı. Gizli kalması mümkün olmayacak sırlarla örülü parapsikolojik bir roman. Jenna annesini hiç unutmadı. Herkes fil hakları savunucusu Alice'in öldüğünü söylediğinde bile, onu aramaktan asla vazgeçmedi. Elinde yalnızca bir defter var. Fillerle ilgili notların olduğu not defteri. Serenity kayıpları bulmasıyla ünlenen bir kadındı. Ona verilen gücü yanlış kullandı. Şimdi gözden düşmüş bir medyum eskisi. Dedektif Virgil, Alice'in kaybolma davasını araştırıyordu. Bulduklarından çok bulmadıkları onu ürküttü. Hep düşünülenden fazlasını biliyordu. Vakit geldi, isteseler de istemeseler de yolun bundan sonrasında birlikte olacaklar. Şimdi, geride bir soru, elde onlarca yanıt... Alice nerede ve kayıp olan gerçekten o mu? Öncelikle kitabı genel hatlarıyla beğendiğimi söyleyebilirim. Fakat beğendiğim yönleri de oldu, beğenmediğim bazı noktaları da oldu. Büyük bir beklentiyle okumaya başlamıştım. Beklentimi çok fazla karşılamadığını da söylersem yalan olmaz. Roman ilgi çekici bir kurguyla başlıyor. Devamında da dört farklı karakterin ( Jenna, Alice, Serenity ve Virgil ) bakış açılarıyla süregeliyor. Fillerle ilgili aşırı detaylar beni nedense çok sıktı. Romanı bu yönüyle beğenmedim. Parapsikolojik olaylara çok yönlü değinilmesi gerekirken bana göre fillere aşırı yönelim ve detaylar romanın bu yönünü beğenmemi engelledi. Fakat fillerle ilgili kayda değer bilgiler mevcuttu ve bu ciddi bir araştırmanın ürünü olduğunu da gösteriyor. İlgili okurlar buna bayılacaktır. Aslında ilgi çekiciydi bu konu ama daha önceden de bu tür bir roman okuduğum için mi böyle oldu bilemiyorum. Öte yandan karakterlerin hissiyatları, ruhsal tasvirleri çok iyi ve her yönüyle başarılı bir şekilde yansıtılmıştı. Kitabın sonlarını büyük bir heyecan ve merakla okudum. Sonlara doğru tempo bariz bir şekilde arttı. Yazar sonda büyük bombayı patlatmış birden. Sonu beni benden aldı ve gözyaşlarımı tutamadım. Öyle bir ters köşe yapmış ki ters köşenin de tersiydi ve beni çok etkiledi. Ayrıca Serenity karakterini çok sevdim. Uzun bir müddet karakterle bağ kurmakta zorlanıyordum. Bu karakter bu döngüyü kırdı. Karakterlerin duygusal iniş çıkışları da harikulade bir biçimde yansıtılıyor okura. Zaten yazarın kalemini çok seviyorum. Gerçekten empati kelimesinin vücut bulmuş hali. Kitabın dili ve anlatımı da gayet açık ve sadeydi. Karakterlerin kendi karanlıklarına gark olmaları ve yapılan hataların ne yazık ki geri dönüşü olmaması çok gerçekçi ve yalın bir dille aktarılmış. Akıcılığı ve yüreğime düşen hüznüyle bu kitabı çok sevdim. Kitap için diyecek çok söz var fakat çok uzatmak istemiyorum. Özellikle sarsıcı ve çarpıcı sonunu çok beğendim ve aşırı şaşırdım. Ziyadesiyle okunabilir bir kitap. Tüm kitap severlere gönül rahatlığıyla tavsiye ederim. Kitaplarla kalın. Keyifli okumalar. Sevgiyle.<3
1K
Ayrılık VaktiJodi Picoult · April Yayıncılık · 2017565 okunma
·
2 +1'leme
·
406 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.