Rus edebiyatına aşina olanlar Rusyada sosyalist dönemin başlangıcına ait çok fazla eser olmadığını bilirler. Genelde aristokrat Rus burjuvası yada avam tabakası konu edilir.
Bu eseri çok fazla duyduğum için okuma şansı verdim. Okumak oldukça uzun sürdü yer yer sıktı ama genel olarak fena değildi. Buram buram sefalet kokan bir eser okurken ruhunuz kararıyor. Ekim devrimi ile birlikte Yuri / Yurecka namı diğer ile Doktor Jivagonun oradan oraya sürüklenirken yaşadıklarını görüyorsunuz . Özellikle Ekim devrimine özel ilginiz varsa kesinlikle okumalısınız .