Puan vermedi·162 syf.··Beğendi
···Okunma: 20 Ağustos 2025 14:23 "Oyuncak ve insan kalbi çok benzer birbirine.Bazen tamiri olmaz ikisinin de."
Annem komşunun dikiş makinasını ödünç alıp,evde oyuncak ayı dikerdi ben beş yaşlarındayken. Komodinin önüne dizerdi sıra sıra. Bana mı sandınız :)) Maddi durumlar o zamanlar pek müsait değildi, şimdiki çocuklar gibi elimizi istediğimiz oyuncaklara atmaya. Evden gidene kadar oynardım o ayılarla." Bizim değil annecim onlar gidecek dikkat et olur mu , kirlenmesin , yırtılmasın"derdi annem. Ah annem, dünyanın yükünü sırtında, yüreğinde evlatları için yaşamış güzel yüreğim. Hiç unutmam bir poşet oyuncak getirmişti dedem; içinde türlü türlü bebek minik tabaklar, masalar ;) o gün, bir çocuğun mutluluğuna şahit olabilirdiniz mesela ...
Öyle işte .. Herşeyi olan , ama hiçbir şeyi olmayan evlatlarımız var şimdilerde.. İmkanı olmasa da yine de alan ebeveynler ..Aklında kalmasın diyerek, bolca önlerine yağdırdığımız maddelerle doldu yaşamımız. Mutluluk almakla eşleşti şimdilerde, eskisi gibi minik bir çikolata ya da ince pipetten boruların içindeki leblebi tozu değil malesef.. Aldıkça alan, aç gözlü , tatminsiz, doyumsuz bireyler olduk.
Doyum mu ? Mümkünü olmayan olgusal bir durum. Yaşam bizi bireysel bir bencillik duvarıyla sardı. İşimiz gücümüz madde oldu ne yazık ki.. Ne doğa , ne hayvan varsa yoksa ,biz insanoğlu.. Keşke bir toz tanesi kadar yer kapladığımızı bilseydik evrende.
İç döküşler bitti, sıra kitapta :)
Umarım okurken keyif alıyorsunuzdur. Sunay Akın'ın ilk defa bir kitabını okudum. Çok keyifliydi.
Osmanlı döneminde şehzadeleri eğitmek için oynayan ip cambazlarından, dünyanın siyasi tarihine hızlıca ve ustaca giriş yapar (philippe petip 'in 1974 yılının 7 Ağustos günü yaptığı yürüyüşü,ikiz kulelerin yıkılışı) Bir çok bilgi sunuyor okura. Evliya celebinin marangoz babasından tutun, Yeşilçam yıldızlarının mini biyografilerine , Nazım hikmetten , ilk olimpiyat koşucusuna hatta ve hatta penisilin ilacını ilk bulan kimyacı ve ilk kadın doğum hastanelerine kadar kaleme almış. Konuları bağlama hüneri beni benden aldı.Anlaşılır sade ve akıcı. Ben sevdim , gerisi sizde :)
Oyuncak müzesine gittiniz mi?
Mutlaka gitmelisiniz :)
Kitapla ve sevgiyle kalın 'larım